Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Konsert & hari penyampaian hadiah nursery syafiqah

Hari sabtu lepas (21hb 11)...ada konsert dan hari penympaian hadiah oleh nursery syafiqah - Taska & Tadika Sinar Bistari Ceria.... konsert ni diadakan di Bazaar Rakyat Taman Pinggiran Putra (dekat dgn butik online MLO).... pagi2 kul 8.30 kami 3 beranak dah ada kat sana... papa xikut... papa fiqah gi main badminton...huhuhu

Kisahnyer.... pagitu fiqah dah siap dgn gaun pink dia.... syafiqah masuk acara nyanyian tajuk Burung Kakak Tua... sbenarnye Fiqah masuk group nyanyi lagu Twinkle2 Litle Star... tp dia kena pakai gaun kaler putih.... aku malas nak beli... jd aku suruh cikgu fiqah tukar dia msk group yg pakai gaun kaler pink... sbb fiqah ada gaun pink.... cikgu dia kata ok je.....

nak jadikan cerita.... smpai kat tmpat konsert tu Fiqah buat hal pulak.... semua org bersolek dia xmau... puas pujuk... dia solek tp lepas tu dia nangis2... sebabnye dia nak main buaian... berpeluh2 aku pujuk dia... hangin pun ada gak.... sib baik Irfan sporting n tido dlm pouch aku... senang sikit aku bergerak....


dah lepas makeup n nangis.. last2 aku umpan dia bg roti cokelat....

baru diam.. gmbr kat atas tu tgh dok mkn roti

Bila dah nak start konsert tu... aku tinggalkan fiqah dgn kawan2 dia kat belakang pentas n aku gi dok kat depan dgn parent yg lain.... rupa2nyer... lepas aku pegi fiqah sudah menangis sepenuh hati.... dia siap xnak join dah..... puas cikgu dia pujuk.. aku lak tak tau la dia nangis2 kat belakang pentas tu...


gambar berdua dgn Irfan ms lepas Fiqah solek


acara pun stat.... aku rakam la beberapa acara...... bila smpai acara lagu twinkle2 little start.... rupanya semua kwn2 sebaya fiqah umor 3 thn nyanyi n joget lagu tu.... nyesal pulak aku suruh tukarkan syafiqah gara2 malas nak bl gaun putih... n fiqah pulak bila msk group lagu Burung kakak tua, dia sbenanye dok dgn budak2 umor 2 thn... semua cinonet2..... kesian fiqah.... xsesuai langsung sbb syafiqah besar n tinggi.... kelakar pun ada...




so.... bila sampai turn fiqah.... dia still nangis lagi n xmau join.... puas aku pujuk... dia dok atas pentas tp kat tepi pentas.... last2 dia x join pun joget n nyanyi... jom layan video tu ye...


video

Lepas persembahan adalah aktivti cabutan bertuah.. tp aku xbertuah pun...huhuhu.... pastu penyampaian hadiah untuk budak2 taska n tadika.... syafiqah pun dapat hadiah saguhati.... mula2 dia xnak naik pentas... tp bila dia tgk kwn dia dah ramai2 beratur.. last2 dia naik jugak bila nama dia dipanggil..... tgk la aksi fiqah amik hadiah kat bwh tu....
fiqah amik hadiah dr Cikgu Asiah (owner taska)


wah... lepas dapat hadiah... ada buku, ada alatulis.... terus mood fiqah berubah.... suka giler dia.... suruh senyum tangkap gambar bukan main gembira lagi....

dalam kul 11.30 majlis pun tamat.... aku bwk Irfan gi klinik jap utk dapatkan ubat sakit mata pastu baru balik rmh.... sungguh penat aku rasa hari sabtu ni.... melayan kerenah anak2.... dahhhh

antara hadiah yang fiqah dapat



3 comments:

Dilla Ady said...

alahai siannye fiqah...agaknye dia malu la nk join ngan bebudak dua tahun sebab tu die protes nangis..sian die..

sib baik ade dapat hadiah, terubat jugak hati die..

nza said...

tentu hr tu adalah hr bad mood sedunia buat fiqah...hi...pakai comel2 xmau nyanyi lak ye fiqah...rugi la...
xpe nnti thn depan fiqah join lg ye syg...

Iela Fazielah said...

dilla: kak ila pun rasa camtu jugak la.... dia protes kot sbb kena nyanyi dgn budak kecik.... huhuhu

kak nza: agaknye la hr bad mood sedunia buat fiqah... dah la papa dia xde.. sian fiqah

Related Posts with Thumbnails