Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Lembu Aqiqah utk si kembar

2nd day raya..... aku ke masjid UPM... aku n suami amik 3 bahagian lembu Aqiqah untuk Iman Irfan & arwah Batrisyia Iman... aku xbuat majlis cukur jambul pun ms Irfan lahir haritu sbb keadaan xmengizinkan... tp insyaallah aku akan buat majlis doa selamat 19hb Disember ni kat surau rmh mak kat Sentul (join dgn Along punyer kenduri doa selamat sbb dpt pindah ke Sek. Keb. Bandar baru Sentul dari Sek. Keb. Bohor Baru kat Bera, Pahang)

berbalik pd kisah aqiqah... pg2 raya ke dua aku 3 beranak dgn Irfan & Syafiqah gi tgk lembu... ada la beberapa gmbar yg aku snap.... cuma teringatkan keletah anak dara ku syafiqah yg mulut dia bising sepanjang kat sana sbb bau busuk lembu n keadaan jalan yg becak sbb hujan lebat pg tu....

syafiqah asyik tutup hidung dgn baju sbb bau lembu bucuk.... bising betul dia... tp aku buat xtau je.... biar dia belajar terima keadaan sikit kan... asyik nak wangi je... hehehe.. lama2 dia ok pun...:p


irfan lak mula2 tu tido.... pastu dah kul 10>gitu, masa org dah sibuk2 nak sembelih lembu... dia terjaga..... dapatlah dia tgk lembu dia yg nak kena sembelih tu... alhamdulillah... dia xmeragam pun....


kat atas ni gmbar lembu aqiqah irfan & arwah... Irfan aku amik 2 bahagian & arwah kembar irfan aku amik 1 bahagian... lg 4 bahagian kongsi dgn 2 family lain...

teringat ms aku kecik2 dulu sbb rmh aku dpn surau kat kg. chubadak tmbhn kat sentul (aku dok rmh setinggan dulu)... bila raya haji.... seluruh rmh aku penuh dgn lembu & kambing korban.... pastu esok raya haji.... tgk lembu korban... jadinyer aku dah biasa la tgk lembu kena korban ni....

video


lepas abis aktiviti sembelih, aku lepak kat ofis kejap sementara tunggu lembu dilapah & dibungkus..... dlm kul 12.30 tgh aku dtg balik ...... nasib baik dah siap bungkus... aku amik bahagian aku dlm 6kg & balik....

alhamdulillah... settle lg satu kerja & mission completed again!!!


2 comments:

nza said...

alhamdulillah...selesai satu ibadat...
Oh, rupanya kembar irfan pompuan ek!...xpelh ilah, arwah tu saham trbesar kt akhirat....

Iela Fazielah said...

kak nza: aah... kembar dia perempuan... xbuat kenduri dulu sbb kematian arwah.. mudah2an roh arwah dirahmati Allah.... Al-Fatihah

Related Posts with Thumbnails