Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

macam2 hal

hari ini 18 Nov 2009 aku rasa cukup letih..... 1 hari xwat keje ofis sbb ngajar First Aid in Workplace.... balik keje kul 7pm aku terus jemput irfan mcm biasa.... ms amik dia dr cikgu Azie, aku tgk ada taik mata kaler hijo kat mata dia.... terkena jgkitan sakit mata kah??? aku malas nak tanya.... smpai rmh mandi n main dgn irfan.... pastu irfan tertido kejap. kul 10 dia terbgn sbb nak susu.... aku tgk mata dia sudah bertmbh penuh dgn taik mata hijo siap melekat2 lg.... adusss sah Irfan sakit mata!!!!!


tu br cerita irfan... syafiqah pulak... papa dia jemput mcm biasa kul 5>.... ms aku main dgn irfan, papa bgtau cikga fiqah cakap Fiqah kena jangktan KUTU!!! adala 4, 5 org budak kat taska dia kena jugak.... lagi satu desease menimpa anak2 ku..... aku terus check kapla syafiqah.... sah mmg ada byk telurnyer...... nampak pulak sekor 2 kutu tgh jln 2.... aku cuba tarik tp terlepas lari.... aku xleh tahan... aku suruh papa gi kedai beli sikat kutu..... sbenarnye aku mmg xperasan rmbut fiqah ada kutu..... tp ada la nmpk dia garu2 kepala..... aku ingat sbb dia sympu rambut xbersih ke.... lg pun dah msk thn ke 4 fiqah dok nursery tu xde mslh pun b4 ni.....musykil2....

jadinyer kul 9 - 10pm td... aku dok mengerjakan kepala fiqah.... byk jugakla aku dpt kerjakan kutu2 tu... siap kira lagi ada 22 ekor yg dah mati aku penyekkan ..... esok nak smbung buat lg... n papa kena gi watson cari ubat kutu.... esok jugak aku nak selidik kat taska fiqah... sape pembawanyer n kat taska Irfan sape yg sakit mata.... geram betul aku....

bertambah letih aku rs arini...... esok lg.... mcm2 nak buat.... yg paling penting... esok pg kena bw irfan jumpa doc utk check mata.... kang x rawat... aku pulak kena jgkit.... keje melambak2 ni.... kalau sakit mata 4sure seminggu kena MC.... huhuhu.... doakan semoga semua ok n terkawal ye kemgkawan.... daaaah


6 comments:

Dilla Ady said...

dilla doakan sume anak kak ilah sihat ye..

cepat2 belikan fiqah syampu kutu tu..sian dia tergaru2..

Iela Fazielah said...

tq dilla... akak kesian kat fiqah sbb asyik tergaru2 je.... pastu dia ckp... mama, fiqa gatal kat sini la... (maksud dia: dia nak mama dia ni sikat kepala dia lagi utk buang kutu tu)...huhuhu

nza said...

kedua2 wabak tu mmg cepat sngt brjangkit....gitulh risiko ank2 kalu dok nuseri....tension gak tu...

~sall said...

Dugaan....azab sall dah lps. ni giliran ko pulak. Sabar3 ye...

zaza yazid said...

lor..kesiannya irfan skt mata..dah ok ke ilah?

Iela Fazielah said...

kak nza: betul tu... dok nursery mmg mcm2 penyakit leh dpt kan....

~sall: mmg dugaan.... kenalah hadapi kan.... huhuhu...

zaza: samapi la ni irfan stil sakit mata lagi.... tp dah xbengkak.. cuma berair n ada taik mata.... sian irfan...

Related Posts with Thumbnails