Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Musim sakit

emmm dah hmpir 10 hari aku xlawat blog kesayangan ku ini..... sian dia.... dah berhabuk2 dah.... hehehe... fuh..fuh... buang sikit habuk2 ni ek... ekekeke.....


sbenarnyer.... mmg aku jarang2 jenguk blog nie.... since aku mskkan n3 cite gi mkn kat tupai2 yg lepas.... aku mmg agak bz... pastu dgn cuti raya cina yg panjang... syok sbb cuti lama tp xsyok sbb irfan demam lama sgt smpai 4 hari b4 raya cina (hari khamis) n sembuh hari ahad (ngam2 masa raya cina).... masa irfan ni demam aku lak kena sakit mata ...jadinyer tak kemana2..... ari ahad demam irfan dah kebah baru lah kami berjalan2 ke rmh sedara.....tu pun irfan still bad mood lagi....

harini... syafiqah pulak tiba2 demam... balik keje smlm.. fiqah mcm xde mood... aku suruh dia mkn.. dia xmo.. pastu mata nmpk ngantuk je... rupanyer demam...patutla xmoh mkn...sian fiqah..... ye lakan... skrg ni musin demam, selsema n batuk.... irfan lak masih batuk2... nak tido pun xselesa..... cuaca pulak... masyaalah.. panas terik.. bila hujan.. selebat-lebatnyer..


alang2 ... aku buat catitan sikit aktiviti sepanjang cuti CNY yg lepas:


11 - 14/2  (khamis - ahad) - irfan demam....


12 - 13/2 (jumaat - sabtu) - mama sakit mata - tp ari sabtu sempat gak la gi jln2 kat jusco tmn equin dgn anak2 while papa gi main badminton sbb boring dok rmh n aku malas masak tghari...mkn KFC je..


14/2 (ahad) - ke rmh Ayah Long kat Damansara ada majlis kesyukuran dan berkumpul whole family ibu mertua ku.... diadakan skali tadarus quran beramai2.... kami dtg tghari je n stay smpai ptg lepas tadarus n balik sbb xmoh penatkan irfan... rugi mlm tu xdpt join ceramah agama..huhuhu

 
irfan jumpa cousin kat rmh ayah long... tumpang naik walker fikri iskandar (anak abg nizar)


15/2 (isnin) - ke rmh mak kat Sentul... lepak dari kul 11 pagi sampai ptg... mkn tghari sama2... mlm mak, abah n Nurul dtg serdang lak sbb ingat nak amik desktop utk bg nuyun bwk gi kolej tp xjadi sbb USB port ada problem xleh detact...

16/2 (selasa) - ke rmh ayah cu kat Bangi...ayah cu buat mkn2 tghari ajak family mertua ku skali.. aku bwk ikan bawal masak taucu sbb kalau xmasak n bawak... entah bila la aku nak mask lauk pauk dlm peti sejuk tu sbb hubby dah bising2.... boleh kata dlm bln februari ni... baru 3 kali je aku masak... jadinyer...baik bawak lauk tu ke rmh ayah Cu n makn sama2... ekekeke.....


17/2 (rabu) - keje semula mcm biasa..... syok sbb jln clear xde jem n sampai awal kat opis

18/2 (khamis) - keje half day sbb ptg bwk irfan ke PK Seri Kembangan utk check up dia umor 10 bln - berat 8.2kg... panjang 66cm... barat naik sikit, tinggi pun naik sikit tp still xbape tinggi anak teruna ku.... pastu nurse suruh aku buat PAP Smear skali alang2 aku dah period 1Feb yg lepas selepas 10bln xperiod sbb full b/f irfan...

19/2 - 20/2 (jumaat & sabtu) - keje n sabtu aku ke PERNIM ikut ofis wat lawatan ke rumah anak2 pesakit HIV.. nnt aku wat n3 pasal lawatan ke PERNIM ni...



21/2 (ahad) - hubby xde sbb ada kelas dr pg sampai petang... kul 11 aku ke Alamanda ber3 dgn anak2... jln2, mkn2 & soping baju baru irfan... kul 3 balik...semua bergelimpangan keletihan...terutama aku lah kan sbb dok melayan kerenah budak ber2 ni...  

 
beli 2 helai bj kiko n 2 helai seluar panjang kat mothercare utk irfan


habis la cerita sepanjang last week aktiviti sepanjang cuti raya cina n minggu lepas.... tu je lah nak cite... daaaaaah

2 comments:

Dilla Ady said...

sama la kak ilah..anak dilla pun demam nih..sedih tgk keadaan dia..dilla doakn fiqah cepat sembuh..makan ubat ye sayang..

Iela Fazielah said...

dilla: tq... akak pun doakan anak dilla cepat sembuh jugak... kalau demam biasa xpe... jgn lah jadi papekan... lebih2 lagi sekarg ni tgh hot demam denggi... risau sgt....

Related Posts with Thumbnails