Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kesian syafiqah... dia cemburu....

alkesah.... anak dara ku yg comel ni... diakan.. sangat cemburu pada adik nyer.... cemburu dgn mama n papa yang asyik2 layan adik irfan je... dia akan sedih dan merajuk.... contohnyer.. bila mama dodoikan irfan.. mama nyanyi... " sayang adik irfan.... mama sayang irfan..." pastu kan dia mesti menyampuk n cakap... "mama.. salah la... mama sayang kita aje.... adik irfan kan.. sebab dia laki... dia sayang papa je... mama kena sayang kita sorang je".... alahai anak mama... terus mama kena tukar lagu kata adik irfan sayang papa....

pastu fiqah akan merajuk tutup muka cakap dengan nada sedih kata "mama xsayang kita... asyik sayang irfan je......"

kesian fiqah... bila mama asyik pegang adik irfan, belai adik irfan.. dia rasa macam mama n papa xpeduli dia lagi... jadi... daku akan selalu pujuk fiqah n peluk fiqah.... sian fiqah...
pastu bila nak tido mlm... daku akan peluk dua.... atau pun lepas irfan tido... daku akan ajak fiqah tido sebelah ku sambil baca buku utk fiqah n baca doa sama2 n belai2 rambut dia.... sampai la fiqah tertido.... kekadang tu aku rasa serba salah... bukan nak berat mana2 belah... semua mama layan sama rata cuma mungkin syafiqah terasa je...

2 comments:

nza said...

kesian fiqah..dh pndai jeles dgn adik ye...gitulh ank2 iela, bkn yg kecik je, yg dh besar pn jeles...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

cembru tandanyer sayang tol tak kak fiqah...kak fiqah sayang adeq irfan...tomei anak u...salam ziarah...i follow u...follow me back k

Related Posts with Thumbnails