Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Selamat Hari Ibu..... mama.....

Oh... daku sungguh sedih dan terharu smalam bila balik dari keje... lepas mandi n duduk2 dgn anak2.... aku tanya fiqah dia ada keje skolah x? pastu fiqah amik beg skolah dia, dia tersenyum2 nak ckp sesuatu.... sambil tu tgn aku dok mengemas mainan yg disepahkan si irfan ni.... pastu.... tetiba aku ternampak sepit rambut yg br je aku bl smlm kat MV dah tercabut ribennyer... terus aku mengamuk kat fiqah sbb dia bw sepit rmbt tu ke sekolah n rosak....dah la sepit tu mahal!!!

Fiqah lak... dari dia nak ckp sesuatu kat aku dia terus terkedu n menangis sbb aku marah2 kat dia... sambil tu dia keluarkan sekeping kad dari beg dia... dia tenung kad tu n letak kat dada dia smbil menangis sbb aku still xstop membebel.... 

Dekat 5 minit gak la aku dok tanya dia nape bw sepit tu gi skolah..... pastu bila aku perasan dia pegang kad tu aku pun terus tanya dia.... " apa kat tgn fiqah tu..?" dengan nada teresak-esak dia tunjuk kat aku kad tu n ckp.. " cik..cik..cik...gu suruh ba...ba..bagi mama....." sob sob sob.. dia nangis.... aku pun amik... 

terus aku terdiam n sedih... oh.. kad ucapan Selamat Hari Ibu.... 
fiqah buat sendiri utk bg kat aku.... aku terus peluk fiqah n mintak maaf sbb aku marahkan dia... baru dia tenang.... pastu dia ckp" mama.... kita sayang mama".... alahai..... lg sedih aku..... pastu aku pun ckp... "mama syg kak long jugak.... terima kasih ye..fiqah buat sendiri ye??" dgn muka still sediy.... dia angguk.....aku sambung lagi "pandai fiqah buat.... cantik...mama suke sgt"



aperlah aku ni.... tak pasal2 aku marah dia...
tp aku betul2 terharu bila dia bg kad Selamat Hari Ibu tu... 
1st time aku dpt.... aku suke sgt.... pandai cikgu taska syafiqah..... 
slalu aku tgk kak Ann kwn sbleh aku kat opis tu je dpt kad hari ibu dr anak dia... 
kali ni aku dpt sendiri... aku betul2 terharu.... 
sayang anak2 mama!!! mama always love u!!!

7 comments:

nza said...

so sweet....pndai n kreatif fiqah nie...
Gitulh kita iela, trkdg emo semacam bila tgh marah..kak nza pn cam tu..bila penat, stress mudah sgt naik hangin....

Wah, cptnya dpt kad..ttp xpe, skurg2nya anak2 dh pndai menghargai mamanya....

Iela Fazielah said...

tu lah kak..... terharu ila...

Iela Fazielah said...

tu lah kak..... terharu ila...

honeybee said...

touching..sob..sob..sob..

lydzar said...

uwaaaa..nk join jugak iqah punye sobs sobs..sedihnya

seb baik la kt taska hannah tu, pape yg dia pegang time nk g taska, akan kembali kerumah dalam keadaan yg elok jugak. rasanya pengasuh n cikgu dia terus simpankan toys, buku or barang2 tu dalam beg dia kot. tak bagi main, so takdek la kawan2 nk rebut2 tengok.

Iela Fazielah said...

honey: mmg sungguh touching.....

Iela Fazielah said...

lydzar: akak pun xperasan masa bila la dia bw klip rmbut tu... mgkin cikgu dia ingt akak sesaje bg foqah pakai kot... pastu kenalak kengkawn dia yg suka pegang2.. tu yg tercabut tu kot... tp mmg akak kesal sgt sbb marah fiqah disaat dia nak bg kad tu....

Related Posts with Thumbnails