Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

ya Allah.... takutnyer aku!!!!

al kisah.... kisahnyer berlaku semalam..... sory lah lambat update.... daku semalam sungguh kepenatan dan keletihan.... korang mesti pelikkan nape tajuk ku tulis aku sungguh takut!!! mcm la aku jumpa dinasour ke...... ular besor ke.... hehehe.... bkn benda2 tu tp... kisahnyer adalah TAYAR KERETA KU PANCIT!!!! and seriously.... daku mmg takut sungguh n mengelabah giler......sebabnyer ini kes pertama berlaku kat aku sepanjang 5 thn aku pakai kete... huhuhu.. dah la sorang2..... mungkin pada org lain.. biasa jekan... tp pada ku.... mmg aku takut sgt n berharap jgnlah berlaku.. tp berlaku gak...

biar daku cerita dari awal pe yg berlaku ye... smlm ahad daku ada training first aide utk staff baru PKU... so pg2 kul 9 daku dah terpacak kat opis bagi training kat diaorg.... dlm jam 4.30 training abis daku pun terus gi mendptkan kereta kesayangan ku utk pulang... otak dok pikirkan kesian kat hubby kena jg anak smbil nak study sbb hari isnin ni dia final exam....

on d way  nak balik.... daku singgahla ke pam minyak Petronas utk bagi kete ku minuman tenaga... dah alang2 kan.. next week nak gi opis... isi la byk2 utk pakai seminggu... dah buat payment, masa nak isi minyak tu...mata ku terpandang kat tayar kete ku... alangkah terkejut dan mengelabahnyer aku... rupanya tayar kete ku PANCIT!!!! adussss wat to do????? daku pun abiskan isi minyak n drive kete ke tepi berdekatan dgn tmpat isi angin tayar.... sambil tu otak dok pikir... masa bila la kena.... apsal ms aku drive td aku xrasa pape pun...



1st step ku buat... aku xtipon hubby lg... aku cuba gi isi angin tayar tu dulu... tp xnaik2 gak... aku dah ketakutan dan keresahan..... cuba pam lg.... xnaik gak... last2,,,,, 2nd option ku buat adalah snap picture n antar kat hubby MMS n call dia tanya pendapat.... kalau xsalah aku kedai tayar xjauh dr stesen miyak tu.. adalah dlm 3km... tp kalau lanjan gak kang rosak pulak sport rim kete ni.... ke aku kena ganti tukar tanyar spare????
dah call hubby.... jwpn dia.... aku kena marah.. sbb hal kecik pun nak tanya dia..dia suruh aku pikir sendiri.. hal KECIK dia kata.... aku letak tipon nak nangis kejap.... xsmpai seminit pun.... n  tindakan terakhir ku adalah ku kena tukar tayar tu sendiri... sbb kalau aku lanjan ke kedai tayar nnt rim rosak... pastu entah2 kedai tayar tutup ke... xke naya aku.. jam dah kul 5.15ptg... jd.. aku teringat step2 nak tukar tayar kete ms gi kelas memandu dulu...

1. keluarkan tayar spare & jet kete
2. longgarkan nut pada tayar kat kete
3. baru naikkan kete dgn jet...
4. pastu baru  la cabut tayar n tukar and so on...

tp kan aku buat part no 1 je yang no 2 dah seterusnyer.... ku panggil mat Bangla stesen minyak tu tolong buatkan.... sib baik bangla2 ni baik..... ni lah aksi bangla tu wat keje





hambik ko... tayar kete ku smpai dah kemek giler... penyebabnyer sebatang paku yng mmg panjang giler.. tp lupa lak nak snap gmbar

lepas setlle kerja penukaran tayar tu... ku bagilah upah RM10 kat bangla2 tu suruh kongsi ramai2 beli air ke.... pastu aku pun gi cari kedai tayar... mmg tepat jangkaan ku.. kedai tayar yag berdekatan kat area seri serdang tu semua tutup .. sib baik ganti tayar spare.... last2... ku drive balik ke rmh ku kat pinggiran putra... sib baik ada kedai tayar bukak lg...

terus aku suruh makanik tu tampal balik tayar asal n tukar balik tayar spare.... bayar RM5... settle...


last2.. aku balik kat kul7 mlm.... bkn dpt balik awal pun... badan mmg rasa melekit2 n penat giler... mlm kul 9 dah tido dah.... huhu... so.. itulah pengalaman ku yg pertama berhadapan dgn kes tayar pancit... di hari minggu tp sib baik siang hari n basib lagi baik sbb berlaku kat stesen minyak... kalau la berlaku kat tgh jln n tgh mlm mcm kes e-Car a.k.a ibueiyman tu.... lagi sadis aku rasa..... huhu

2 comments:

nza said...

fuh!!!!!ngeri gak tu kalu trjadi kt jln...hu.hu.hu...xsnggup la...

Iela Fazielah said...

mmg kak... sib baik kat stesen minyak kan.... kalau kat tgh jln... tertonggeng kita buat kerja sorang2 ek!!!

Related Posts with Thumbnails