Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Masak dgn cinta.....

korang... kata org.. nak tawan hati suami & anak2 melalui masakan...
betul ke???
ada betul.. ada jugak yg kata istilah ni xleh pakai....
aku teringat aku ada gi 1 ceramah motivasi ni pasal tawan kasih sayang pasangan anda..
penceramah ni ada cerita 1 kisah pasal suami isteri ni..
dan ini adalah kisah benar sbb penceramah ni adalah kaunselor

Kisah dia lebih kurang mcm nilah:

~Ada 1 lecturer ni tiap2 hari gi keje bawa bekal yg dimasak oleh wife dia
setiap hari mmg xpernah miss la...
lauk pauk dia bw mmg sedap2... camne kaunselor ni tau sbb kaunselor ni mmg officemate dgn si lecturer td la.. lecturer ni mmg begini lah resmi hidup dia setiap hari selama bertahun2 dia di fakulti itu
nak jadikan cerita... selepas beberapa tahun kaunselor ni berpindah fakulti...
satu hari kaunselor ni dpt tahu lecturer yg mkn mskn wife dia ni tiap2 hari tu kawin lain~
apa korang bayang & rasa???
ni bini masak tiap2 harini... air tgn bini nih...
laki still cari pompuan lain... kawin lain
ele.. kalau laki ni nak buat hal @ cari pompuan lain kalau nak dibandingkan dgn cerita ni...
dah bersusah payah masak pun, kalau laki tu dah gatal..dia still cari lain gak kan...

ok la.. saje je aku dok merapu ptg ni...
berbalik pd tajuk ku yg xboleh blah kat atas tu...
aku ni bkn la rajin masak sgt..
ikut mood gak la..
tp semenjak dah anak 2 ni...
kalau xmasak mkn mlm utk diaorg mkn mmg xboleh
sbb syafiqah n irfan memerlukan dinner... xmkn dinner nnt mlm boleh kembong...
sampai aku nak diet pun payah...
suami ku mmg jenis diet je memanjang...
so bab dia nak mkn aku xamik pusing sgt..
dia mkn tempe goreng je.. xpun ayam panggang..
tu jekkkk..
tp kalau aku msk lauk spesel lain mcm sikit biasanyer dia off diet mkn gak mskn ku ni...
ngeeeee

smlm aku dgn rajinnyer telah memasak mknn utk anak2 ku tercinta...
lauk xla spesel sgt... bila buka esbok tu..
baru aku perasan ada ikan tenggiri yg hubby ku bw balik dr memancing kat kuantan awal bln lepas sampai la ni xmasak lg...
ikan tenggiri ni ada sekeping je.. tp sgt besor ye...lebih besor dr tapak tgn ku
jd daku belah dua... (macam budget pulak ye.. siap belah 2 ikan tu)
kumasak dgn penuh kasih sayang n cinta utk anak2 & hubby ku makan..
ini lah hasilnyer


ikan tenggiri goreng!!
sbb memasak dgn kasih sayang.. secara otomatik... ikan ni jd bentuk LOVE...
hah!! korang bygkanlah... power tak power kasih syg aku pada hubby n anak2..
dlm kuali pun boleh terbentuk..
ekekekek..
wei.. aku xmain2 ye... mmg otomatik jd snediri tau!!

lg sbelah lg ikan tu aku masak gak..
ini hasilnyer

kari ikan tenggiri ye..
oini kari lom masak lg ni..dah snap dulu..
tu yg pucat tu..
tgh tunggu santan mendidih..
cuma xde daun kari je..
kuikuikui..
(aku bkn pandai msk kari pun.. setahun skali je masaknyer)

mlm tu kami mkn kari ikan + kicap + sayur kubis goreng + nasi...
kekenyangan kami semua..
hubby lak.. mkn kari ikan cicah roti.. org tgh diet le katakan... huhuhu

4 comments:

Aleyn said...

NAmpak ikan tenggiri...teringinlah plak...dah lama x makan

Iela Fazielah said...

ha... gi la beli kat pasar borong... makan jgn tak mkn.. kang kempunan lak

nza said...

semua tu dh trtulis ilah..ttp kita cuma mampu merancang ttp Allah menentukan..kak nza pn every day masak utk family n alhamdulillah setakat nie bila g mana2 abg akn tringatkn masakan akak...cewah, boleh caya ke?????

sedap ikan tenggiri tu....yum...

Iela Fazielah said...

kak nza: bak kata kakak2 opis ila.. kawin ni bkn kontrak matikan... ila skrg sedang mengimprovekan masakan supaya hubby pun terkenang2 gak... haha.. nak jd mcm akak gak

Related Posts with Thumbnails