Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Hadiah Pencen Dari Ibu Mertuaku...

Ingat tak N3 aku buat pd 1hb September yg lepas...
sempena b'day Ibu mertua ku yg dah genap umor 55 thn...
ia juga adalah Hari Persaraan ibu mertua ku yg sebelum ini bertugas sebagai
Guru Penolong Kanan HEM di Sekolah Kebangsaan Desa Tasik Sg. Besi(err kalau xsilap aku le)
lama gak la ibu bertugas sebagai cikgu... berapa lama xpulak aku tau...

skrg ni ibu hanya dok di rmh dan menghadiri kelas2 agama di surau berdekatan rmh
alhamdulillah.. at least ada gak aktiviti yg ibu dpt buat kan... yelah.. 
org dah lama berkeje.. kalau dok rmh je mesti bosan kan bu...
kalau aku tua nnt pun aku buat benda yg sama gak.... 
mendekatkan diri pada ilmu2 Allah...
yg mana kita ter"miss" masa kita muda2 ni kan
kalau duit aku byk ms tu aku plus gi melancong sana sini + gi umrah tiap2 thn
(ehehehe.. ni aku le... impian aku kunun2.. kot kesampaian.. aku kan kaki jln2)

k lah. berbalik pada tajuk...
rupanyer ibu mertua ku ada hajat...
dia belikan untuk menantu2 perempuan nyer satu set pinggan mangkuk
jenama CORELLE...
utk makluman menantu perempuan ibu buat masa ni ada 2 je.. aku & wana
insyaallah thn depan tambah le lg 1 kot...
untung ibu... b4 pencen dah ada 3 menantu
daku mmg suprise la... mmg tegejuz dan gembira sgt...
kata ibu saja dia lekatkan duit pencen dia dpt...
alhamdulillah... terima kasih ibu...
boleh le Ila pakai ms kat rmh baru nnt berselangseli dgn set ACOPAL ila yg still xrasmi2 lg tu..
ahaks!!!!

okey.. nak tgk set dia..???
gigih mlm tadi daku ambik gmbar smbil check balik pinggan2 tu kot ada yg sompek ke..
nnt ibu leh tukarkan semula



aku display ni xsemua ye...
ada lg dlm kotak tu...


cantik tak???
pada ku cantik sgt... ada bunga lily kaler merah...
sesuai sgt le tu dgn tema rmh baru aku nnt..
ibu...
thanks again!!!!


nota kaki: kesian aku tgk kat irfan n syafiqah... smlm irfan tido dibantal berbalut dgn kain pelekat papa yg mmg saje simpan utk dia..
pg td pulak, bgn tido syafiqah dok termenung... pastu dia tnya.. "mama, bila papa nak blik?"
alahai.. sian anak2 mama.. br 2 hari papa xde.. rindu betul kat dia..nak tunggu lg 3 hari baru papa balik
paling kesian kat syafiqah sbb dia xpernah berpisah dgn papa even ms mama gi bandung aritu..

13 comments:

nanizamros said...
This comment has been removed by the author.
nanizamros said...

wah syoknyer... set tu mmg idaman i tu.. kalau u x kisah braper rm ek semua set tu??? leh i buat bajet nanti...

SyaNa said...

bestnye!!!!
aku mmg suke corningware
tp br ade yg 3beradik tu jek
aku suke design country rose

Iela Fazielah said...

nanizamros:.. oo yeke... kalau xsalah ila satu set tu dlm RM699 - 799... sama harga mcm acopal gak...

Nadra Farissa said...

cantik jeks ila.. i like!! :)

Iela Fazielah said...

syana: corningware yg caserrole tu mmg design utk corelle... eceli mmg ada 3 biji... 1 sebiji yg kecik tu mana ntah ila letak.. xjumpa le pulak

MamaYatie said...

wow!!! cantik sngt iela... bertuahnya bdn dpt hadiah dr ibu mertua..

Iela Fazielah said...

nadra: itu le.. ila pun suke.. tp dpt design rose mcm yg syana tu suka lg ila suka.. ehehe.. sory ye bu... yg ibu bg ni pun dah cukup lawa dah..

Iela Fazielah said...

MamaYatie: itu le... alhamdulillah.. idup ku mmg bertuah.. mak mertua ila baik sgt... n sgt pemurah

lydzar said...

wahh tiga-tiga kotak ni ke MIL akak hadiahkan..mmg bertuah badan akak :D

mama zharfan said...

cantik!!! me pun minat and memang pakai corelle+corningware+pyrex kat umah me :)

Iela Fazielah said...

lydzar: yup lydzar, 1 kotak ada set pinggan mkn, mangkuk kuah, piring & mangkuk hidang, 1 kotak lg set casserole & 1 kotak lg set cwn kot.. sbb xbukak lg.. lg 1 kotak missing in action.. ntah mana akak letak ntah...cari xjumpa2

Iela Fazielah said...

mama zharfan: ini kira 1st collection ila pakai correlle ni.. b4 ni pakai acopal n tupperware je...

Related Posts with Thumbnails