Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Sambutan majlis di bln Ramadhan PKU

Semalam....di PKU
berlangsung dgn meriahnyer satu majlis anjuran Kelab Kebajikan & Sukan PKU
Majlis Tadarus Quran, Berbuka Puasa & Solat Terawih bersama staf PKU dan ahli keluarga
majlis yg setiap tahun mesti diadakan..
majlis bermula jam 6 ptg dimulai dgn Tadarus Al-Quran
mmg seronok


layan gambar je ye..
dimulakan aktiviti Tadarus Al-Quran



dah abis tadarus... setiap org dpt bunga telur
bunga telur recycle je...
tp telur idak le...hehe

pastu sementara tunggu buka puasa... semua berkemas2...
beramah mesra dgn family members lain yg biasalahkan..
waktu majlis2 mcm ni je dpt jumpa
aku xmmg xbw anak.. sbb aku OT n xbalik rmh
lg pun dah anak 2 ni... renyah sikit
nnt nak solat pun xleh n xkusyuk.. hubby jaga anak kat rmh

masuk waktu berbuka semua berbuka
masani aku lupa snap gmbar... lapor puyer pasal..
makan kuih tako, kurma & karipap..
ada gak yg sedekah kuih cara berlauk & pulut kuning dgn rendang daging

pastu solat magrib  jemaah

abis solat magrib barulah aktiviti mkn makanan heavy nyer
menunyer nasi minyak...mmg sedap.. tp aku mkn lauk je.. nasi rasa dlm 3 sudu je
nasi siap packing.. sbb kalau xabis leh bw balik terus
thn lepas byk terbuang


alhamdulillah... kenyang...
pastu ada tazkirah.. dr Ustaz Hisyam dari Pusat Islam UPM

last skali lepas tu azan isyak
lepas solat isyak.. terus solat terawih 8 rakaat + witir 3 rakaat

jam 10 mlm.. aktiviti habis
balik bw bekal bubur kacang hijau...
alhamdulllah...

xsabar tunggu raya & nak buat majlis hari raya pulaks...

10 comments:

Farra Dhelina said...

klu aktiviti mcm ni mmg tak leh bwk ank kan..tak jadi kejej dibuat nya..

Iela Fazielah said...

betul tu farra... smlm pun ada anak doktor tu boleh lak bergaduh adik beradik belakang akak tgh solat terawih.. mmg xkusyuk la.. siap akak hafal skrip gaduh diaorg.. kelakar pun ada.. kalau syafiqah ada.. berlari2 dia depan org solat.. ampun omak mmg xmau bw dia

Sitisifir10 said...

ohhh...pasrahnya suami /ilah jaga anak di umah...hehehe...

**dah buka dah hadiah...hehehe...tenkiu ticer

Iela Fazielah said...

sitisifir: hubby ila lg suka dok rmh tu sebenrnyer... hehe.. u r welcome.. hope u like it!

Aleyn said...

Alhamdulillah, majlis baik bulan baik...sejuk ati nengok

Iela Fazielah said...

betul tu aleyn... bila dpt sertai lg seronok

lydzar said...

hubby kak ila balik awal kol 4..hehe mmg boleh sgt pi beli makanan berbuka, then amek anak2 kt taska dan seterusnya jaga dorang huhu

untung k.ilah sbb hubby mmg suka jaga anak2..kalau din, dia punya mogok dia dalam 3-4jam gak la kot baru ada mood nk cakap semula ngn kita yg tinggalkan dia jaga anak2 sbb alasan aktiviti luar ngn opis/kawan2 ni..

Iela Fazielah said...

Lydzar: itu lah kelebihan hubby akak yg mmg sukar ditandingi w/pun bila balik tu skali skala dia buat muka kejap.. kejap je.. tp kalau pandai amik hati dia suker la dia... mmg dia xpandai nak menular... sbb akak mmg sgt bising kalau dia balik lmbt..
tp serius lydzar.. akak mmg balik lmbt tiap2 hari.. tp pasni lepas bln posa akak bersilat la jemput anak sbb opis lydzar blk jam 6 kan.. hehe

oh ye.. en. zul sgt jarang beli mknn luar sbb dia masak sendiri.. bini dia ni msk utk anak2.. boleh gitu?? selera en. zul mmg xleh duga...

nza said...

bestkn xtvt camni...kt SK akak xde lak buat program camni cz masing2 byk alasan....hu...

Iela Fazielah said...

biaslahkak... kat opis ila ni pun..harap yg tua2 je rajin dtg... yg muda2 jgn harap... kang time buka posa je nampak.. solat terawih kang tunggal bape kerat je

Related Posts with Thumbnails