Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Hari menziarah & mkn2 sedonia..

entry yg agak2 dah nak basi
sory lah ek.. aku tak pun dah kering idea.. tak best pulak dpt post n3 tiap2 hari
lg pun aku rasa 2, 3 hari ni aku pun agak serabut...
tido pun awal... jadi.. meh le layan cerita aku ari sabtu lepas
ni gambor2 aktiviti hari sabtu lepas...

aktiviti pertama di pagi hari
kami pepagi dah hantar budak 2 org ke taska
pastu aku n hubby ke rmh kami.. arini byk betul appoiment kami dgn tokey grill, tokey kichen kabinet dan tokey wiring..
smapai tghari le dok melayan semua mereka ni
just utk ukur je.. n kemudian mintak diaorg bg koatation..

aktiviti kedua di sebelah petang....
pergi open house raya terakhir.. mak aku buat...
org dah habis syawal... dia smbung syawal sendiri..ehehe
setiap tahun mmg mak wajib buat open house
tp bukan di rmh kami yg cinonet tu..
kami buat kat dewan bawah blok rmh kami....
dewan ni jugak tempat aku kawin dulu...
meh layanzzzzz gambor..

antara menu yg mak & adik2 masak....
laksa & meehoon sup... byk giler..
rendang & nasi impit juga tidak dilupakan
serta kuih muih dan kacang kuda rebus sbg side dishes

kami yg dtg jadi tetamu jew...

aku rasa cute betul gambar kami bertiga ni


antara tetamu yg hadir..
seronok tgk OH  rmh mak ni.. yg datang mmg le ramai..
kwn2 mengaji mak, jiran2 rmh mak, kwn2 adik2.. tak putus2 la.. samapai mlm hari

aktiviti ketiga di sebelah malam
majlis tahlil dan doa selamat untuk Ayah Long laki bini  yang akan pergi haji hujung bulan ni
aku mmg xbalik rmh la sbb rmh ayah long kat Damansara je
so.. lepas keyang2... kami naik atas rmh mak mandikan budak berdua tu
tukarkan baju syafiqah, kemudian jam 6.30 kami pun gerak ke Jalan Beringin

aktiviti bermula dgn solat jemaah beramai2 dulu...
mmg selalu Ayah Long buat aktiviti mcm ni...
mmg seronok bila semua adik-beradik ibu dapat berkumpul dr Kuantan, Melaka, KL, pahang
pastu solat jemaah beramai2...
rmh ayah Long mmg besar giler...

ni masa lepas solat magrib


ni kak long.. cun dan ayu je berbaju kurung kan... sama mcm mama
masa ni gab solat sunat jap

pastu di teruskan dgn aktiviti tazkirah...
siap ada ustaz jemputan lagi


last skali... lepas tazkirah... kami solat isyak berjamaah semula
 lepas tu aktiviti mkn2 la...
masa ni mmg xde snap gmbar lahye..
dah lapor benor dah... kat jam 9 baru mkn
mana xlapor
kami balik jam 9.45 sbb lepas tu ada sambng bacaan yassin pulak
budak berdua tu dah tak boleh bukak mata...

jadi..inilah cerita utk n3 kali ni.. hahaha




No comments:

Related Posts with Thumbnails