Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

nape aku xpernah merasa???? n3 emo....

semenjak dua ni...
bila bc n3 korang 2 yg mak pak dtg rmh ...
bertandang dok rmh anak bang semalam dua..
kalau lebih lg best kan...
aku rasa jeles sgt....! 
bkn mak pak sendiri je.. kekadang tu mak pak mertua...
oh..indahnyer dunia..

aku kan... xpernah merasa...
kalau mak aku dtg rmh pun bila time aku buat majlis mkn2..
so..abah pun join la skali tido bang semalam...
tp leh bilang la... setahun skali kot..
still aku bersyukur... sbb sudi gak diaorg nak tido rmh aku..
w/pun hakikat bkn rmh kami sbenar.. cuma rmh sewa...

la.. ni semenjak dah dok rmh sendri..
xpernah merasa lg mak pak dtg menidurkan diri kat rmh...
kalau my FIL... langsung xpernah merasa... terasa??? ada la sikit,...huhu

akukan... bukan nak pe pun..
bkn nak tunjuk skill pun kalau ada org dtg rmh...
aku mmg xtau memasak..
tp nak merasa kemeriahan... 
suka bila tgk n3 korang bila nenek/atuk layan cucu..... mkn sesama
masak2 kat rmh kita... dpt rs air tgn mak msk kat rmh kita...

dulu aku selalu rasa...
ms kecik2.. atuk n nenek dtg rmh.. tido bang seminggu dua..
bkn buat pe pun.. katenyer.. saje jenguk cucu...
aku suker weh!

kekadang syafiqah pun pernah tanya...
mcm jiran sblah rmh... atuk n nenek dia.. selalu bertandang kat rmh
nape atuk n nenek fiqah xtido kat rmh..
bila atuk n nenek dia dtg rmh... 
beriya2 dia tunjuk bilik atuk n nenek dia ms atuk n nenek dtg rmh ms siap je rmh baru kami...
harapan... agar dpt la atuk n nenek tido kat situ...
sedih bila pikirkan anak2... dpt rs ape yg dia rasa...
 sbb..bkn pe... nnt.. kawan jiran sblh dok cite...
"nenek kita kan... atuk kita kan... ada kat rmh kita.... diaorg kan...bla2..bla2..."
muka fiqah mcm sedih je... xleh ckp pe... 
terus tukar tajuk citer... huhu..aku tumpang rs sedih...

eh.. mmg sedih pulak bila kenang..
ms taip n3 ni.. nangis pulak aku...
sedih wooo....

sorylah,,, sikit n3 emo....
nak dtg period kot...hahaha
cuma bila terbaca kisah2 korang...aku jd jeles... 

p/s: sekadar meluah perasaann.... huhu...

19 comments:

mummy_ayu said...

ala..sian dia..sabar ek..nanti diaorg free2 diaorg datg la..tapi bila masuk bab anak2 tu, tu yg buats edihkan? ayu leh bayangkan..

Iela Fazielah said...

mummy_ayu: itule... bukan utk kita.. tp kat anak2... sedih..huhu

notti netti said...

alohh sian......xtau nak ckp, sebab rumah net memang mak bapak rajin dtg pun....mamat hantar pizza pun rajin gak dtg depan pintu rumah...eeheheh

lydzar said...

mayb sbb parents n parents in law kak ilah, memasing pon duduk kl ir dekat je..so dorang rasa mcm tadek keperluan nk bermalam..kalau mcm mak abah saya, sbb jauh, sesekali dtg kl..kena la rehat2 lepas penat badan, baru balik semula.. my MIL pon tak penah pon tidur umah kami..orang dekat la katakan

Iela Fazielah said...

nett: lg ila jeles.. huhu..kalau mamat hantar pizza.. xyah le citer..hehe

Iela Fazielah said...

lydzar: maybe ler... tp... itu bkn alasan.... xiterima... tettttttt...mencik..... nampaknyer kitaorg kena pindah jauh la kot... tp kot dok jauh lg haram xdtg kot.. haru...

mamalieyna said...

aduhai..eina sama emosi ni..bergenang air mata..hu~

sian anak2 kan...dpt bygkan..eina ni sbb mak dah single mingle jer, tu yg bleh lepak kt rumah eina lama2..ayah dh lama takde..kalau ayah masih ada, mgkn tk lama kot dpt lepak2 sini//huhu//~

apapun..sabar ye..tetiba eina sama tumpang sedih..hu~

MamaYatie said...

huhu..sedey arr...family saya pun jarang datang..jauh kan, trg nun ha..kalo datang pun abg no.2 sbb dia rajin turun KL time cuti skolah..FIL mmg tak penah jejak pun umah kami sejak kawen..pesen tak leh tinggal umah..MIL bnyk kali jugak la dtg..tp dlm masa 5thn yer...bukan 1thn

Iela Fazielah said...

mamalieyna: tq sbb memahami.... uwaaa

Iela Fazielah said...

MamaYatie: same kes mcm ila gak la ek... tulah... kekadang terasa gak... jeles kan bila tgk jiran tetangga mak pak dia dtg.. sekali skala nak rs rmh meriah...

ija MaYra said...

faham ape yg iela rasa...at least mereka masih ade even datang setahun sekli. Tp, sya dah tak berpeluang utk merasanye..krn both me and hubby parents dua2 dah tiada. :'(

Iela Fazielah said...

IJA mAyRA:owh..takziah Myra... tp itula.. skrg bila diaorg ada la patut dtg.. nnt bila dah xde.. sian cucu2 xdpt rs nikmat mcm kita rs ms kecik2 dulu... neway..thanks sbb memahami

alyyani said...

walaupun badan penat, tp bila ada tetamu, kita seronok nak jamu diorg kan. walaupun skill memasak alakadar. alahai kak, seidh part fiqah tu. hope terbukak la pintu hati parents and mertua tido semalam 2 kat umah akak. umah cun mcm umah akak, nak je tumpang tido! tp mcm tak relevan dah seposkod. kahhhhhhh.. cheer up kak!

Iela Fazielah said...

alyyani: itu le... tq allyyani.... harap2 terbukak pintu ati diaorg... dulu lain la.. rmh sewa.. bilik tetamu mmg xde.. lani... entah la....

Naz Nur Nhazzla said...

kak iela..saya pun sama kak iela..mak mertua saya baru kali pertama tido umah saya masa saya lahirkan riyash..setelah hampir 4thn kami berkahwin..kalau dtg umah setahun sekali je.huk huk..dia tak suka kita ke?huhu

NzA said...

sabar ye iela, akak pn sama dgn iela gak..dh 10 thn dok muar baru 1 kali mama akak dtg. mama lebih suka pergi rumah k.long je...mmg akak pn ada terasa hati ttp trpaksa pendam je...
ttp skrg mama dh sakit cz kakinya dh lumpuh langsung la xbrpeluang..jauh lak tu.....kalu diingatkan mmg sedih ttp kena terima hakikat.....

Dilla Ady said...

takpe kak, nnti ade satu hari nnti terbuka jugak hati diorang..yg penting akak jgn jemu2 menjemput diorang suh tido kt umah ye..biasa la org tua, lebih selesa tido umah sendiri..akak byk2 sabar eh..

Iela Fazielah said...

dilla: insyaallah... mudah2han... akak mmg xjemu menjemput...nak dtg dgn xmoh je..

Iela Fazielah said...

kak Nza: akak lg lama kan..anak dah besar2 dah... 1 kali dlm 10 thn... hu lg lama kan... kalau ila pun terasa.. tp tulah... kita kena sabar

Related Posts with Thumbnails