Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

update diet buah-buahan hari ke 2

em...smlm aku buat n3 kata aku stat diet buah-buahan kan
smlm hari kedua diet aku mkn tembikai sahaja...
pic kt to Google
nasib sangat baik sbb tembikai aku bl sgt2 manis...
berbaloi la harga pun Rm9 sebijik...
dr pagi smapai mlm jam 7.30 mlm last aku mkn...
tu je mknn aku...

utk hari kedua diet smlm aku rs dah ok sikit
xmcm ari 1st day rasa agak2 fenin sikit...
tipu la aku ckp xrasa pening ke...
kalau korang yg xbiasa diet tetiba xmkn nasi n mknn lain pun leh rasa lemah bdn
xkan aku yg dah hampir 2 bln xmkn nasi tp ganti dgn mknn lain yg hi protien n fiber ni
xrasa pape kan... kena pulak tetiba decide nak diet fruits ni...
xjamah mknn lain selain buah.. mmg agak mencabar la...

so... lepas timbang... turun lg 300g....
leh thn... yg penting...
w/pun xmkn mknn lain n minum air lain...
aku still xsakit perut... still leh lawas dgn baik
siap 2kali msk toilet lg tu... byk gak mem"buang"
wah.. penangan buah2an ni buang toksin dlm badan..
byk rupanyer ek...
hehe..

ok.. utk 3rd day arini...
aku mkn buah PRUNE...
utk memudahkan aku..aku bl SUNSWEET PRUNE ni je..


sgt2 mudah... aku siap spare 2 bekas lg...
xpe.. xhabis len ms leh mkn lg...heheh
ada sesape dah cuba ke???
serius ea... badan rs ringan je... best sgt2...
ok.. sekian update diet utk hari ni ye kengkwn....daaa

12 comments:

Sidratul Muntaha said...

hhee..
mkn buah..
last week dah seminggu mkn..
this week sayur hijau byk2!
chayok!chayok!

Dilla Ady said...

bagusnye kak..

harap dilla pun sedisiplin akak..nk kurus jugakkkk...

eRiNsZ said...

baguss la iela... kuat smgat... good luck dear

lydzar said...

dh 2 bulan tak makan nasik?? huyooo..semangat kental nih

Iela Fazielah said...

sidratulmuntaha: cayokkk./.. ang pun diet gak... tp diet sayuran lg best kan..

Iela Fazielah said...

dilla: kena azam yg berkobar2 br jadik... hehe

Iela Fazielah said...

eRinz: tq.... demi nak cantik.. tertarik n menawan... utk diri sendiri gak... utk laki no 2....

Iela Fazielah said...

lydzar: aah... sedar xsedar dah nak 2 bln tu..... tp curik2 mkn sesudu 2 jugak...

syanasaid said...

aku tak kuat semangat lg mcm ko
ape2 pn chaiyokkk

Iela Fazielah said...

syana: tq....hehe

Nana said...

wah,..btol2 diet ni
slamat berdiet ye

Iela Fazielah said...

nana: tq....

Related Posts with Thumbnails