Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

aktiviti mkn2 lg.....

oh ye..hampir lupa...
aku kan suka mengabadikan pengalaman ke rmh jiran yg buat kenduri doa selamat
sib baik xlupa..hehe

ok.. cerita nya sabtu minggu lepas..
mcm biasa... ada lg jemputan utk doa selamat...
bersekali dgn majlis aqiqah anak utk sorang lg jiran Paragon
cuma rumah nyer di blok E... betul2 sblh rmh erin....
selang 3 blok dr rmh aku
nama dia mddin...

ok... mcm biasa... majlis diadakan jam 12.30tghari
eceli... aku dtg majlis ni pun pakai bj biasa sbb br balik dr Alamanda shopping brg dapur rumah
tp arini majlis aku xbyk amik gmbar..
sbb terlalu leka berborak..taulahkan.. 
time2 camnilah nak jumpa jiran tetangga
borak pelbagai isu...hehe

jdnyer.... sila2lah jamu gmbar2 yg ada
dimulakan dgn bacaan yassin...

masa ni mmg xramai lg yang datang


tgk ha syafiqah... pakai t-shirt je...

ok..sikit tentang citer rmh mddin....
tema rmh dia kelabu, merah dan hitam...
i loike it! jd rasanyer mmg tenang je..
cuma rmh mddin xbyk brg la... 
simple dimple tp yg penting..... kemas dan teratur..

jom berkenalan ngan wife dia..
sgt peramah..shima xsalah nama dia


tu dia pakai tudung pink tu..
kecik moleh je tuantanahnyer..
dah alang2 skali kita jeling2lah kat KC dia..kan
cun kan??? warna merah + hitam...
bar kaunter dia pun comelkan.... xsalah tu granite kot...
ok... kalau nak tau mddin extend rmh dia..thats y xnampak dapur..
kira dia masak memasak semua kat blkg la...
tu yg berkilat je tuh dr lantai smapi ke kabinet dia.... hai....jeles ai...hehe

dlm byk2 2 benda aku suka kat hiasan rmh dia...
pertama....
jam ni....
comel giler kan...??
siap leh tampal FM lg tu...
org lain semua kumpul FM tampal kat fridge or CPU komputer..
dia tmapal kat jam....sukernyeer...
lupalak nak tanya dia bl kat mana la dulu dia punyer jam tu ea...

dan kedua...
dia tempah 1 cermin besar kat dinding dia depan pintu masuk bilik
kalau kat rmh aku kat area aku letak fridge tu...
tgk gmbar kat bwh..

gmbar ni aku snap dr pintu masuk luar..
korang nampak tak cermin tu... 
 bila dah masuk rmh ni...serius orang xperasan pun itu cermin
nak jadi cerita masa aku mkn2 aritu..
ada sorang tetamu ni nak gi toilet
sib baik dia xlanggar terus cermin tu sbb mati2 dia ingat itu jalan..
mmg kelakar...
tp mmg terbukti n nyata... bila rmh kita letak cermin..
nampak luas sgt...!
aku berkenan nak tempah ..hehe
tp xde space pulak nak letak...
rasanyer kalau mddin letak sebijik cermin kat area dining tu mungkin lg cantik kot..
br nampka penuh dinding tu..
hehe..aku ni kalah eric leong lah pulak sibuk bg pendapat..haha

ok..last skali... abis doa selamat..
masa utk mkn....
mmg penuh la meja mkn dia...byk giler lauk

tgk... betul tak..
oh ye... sbnarnyer siap ada kambing golek lg tu dgn sup cendawan n roti bakar
tp aku lupa snap...

kesimpulan... aku dok rmh mddin smbil berborak hmpir 3jam ok
giler borak....smpaikan laki aku dah balik siap tido lg aku xpasan
1 sbb lagi sbb irfan tetiba tertido dgn lena ms tgh baca yassin
so... sbb tunggu irfan bgn la tu yg lama tu..
yg penting... aku dpt jumpa sorang ustazah... salah sorang jiran paragon gak
dia nak buat kelas mengaji..
seronoknyer... 
tgh cari geng nak buat teman syafiqah ngaji memalam nnt...

pd mddin n wife.. tq sbb jemputnyer...
seronok dtg rmh ko...mkn pun sedap....tq ea

8 comments:

Lyn Harris said...

ilah, ada ustazah ke? share ckt.. menarik2.. kita bila asyik blk malam, tak de masa nak ajar dia mengaji.. brp dia charge eh?

Iela Fazielah said...

lyn: ala... tu si zarina la yg naik grand livina kelabu tu... dia rupanyer ustazah sekolah rendah... n rupanyer dia ada dulu buat kelas mlm mengaji iqra' dan qiraati.. tp skrg xbuat sbb student sorang..dia malas..bila dah borak2 aritu, ila ngan erin setuju nak join antar anak kat dia.. mcm syfqh br msk qiraati 2, n kyra br iqra' 1. so kitaorg plan nak antar ari rabu & jumaat jam 8-9mlm kat rmh dia.. kot lyn nak join jomle.. tp br diskus.. nnt compom ila PM lyn kat fb k..

Nadra Farissa said...

ilah.. kalo jd kan kelas ngaji tuh... habaq kat fara sekalik ya... farissa blum start iqra' lg.. dah kene start nih..

Iela Fazielah said...

ok farah..... rs mcm nak stat bln 7 ni..tp harga blm tanya lg...tp xkisahla nak caj bape.yg penting... bebudak tu belajar mengaji

Lyn Harris said...

iela: pm tau ila dlm fb.. mmg tak de masa pun nak mengajar.. anyway my son blm pandai mengaji pun.. br start alif ba ta tp tak master2.. mama pun xde masa.. hope bila ada ustazah mengajar, dia blh fokus.. :)

Iela Fazielah said...

ok lyn...nnt ila PM.. ila tunggu keputusan si erin ni

zailamohamad said...

zaila pon suka kalu p rumah orang tengok rumah2 yg cantik, tp selalunya malu nak ambik gambar;P

Iela Fazielah said...

zaila: kena buat muka selamba hehe... pastu konon2 amik la gmbar anak2 ke..... pastu jgn bukak flash..compom diaorg xpasan.haha..jahatnyer aku!

Related Posts with Thumbnails