Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

cerita org bertunang....

ok... harini nak cerita kisah org bertunang...
kejadian berlaku hari sabtu lepas...
kalau nak tau... ada 2 majlis bertunang yg berlaku dlm 1 hari yg sama..
satu.. adik aku no. 4 bertunang... dan satu lagi adik ipar aku no. 4 pun bertunang jugak
beza dia... adik aku yg bertunang ni pompuan..
adik ipar aku lak lelaki...

kiranyer.... kat rmh mak aku tunggu org lelaki dtg bertandang..
majlis buat lepas zohor...
yang adik ipar pulak... dr rmh mertua kat sg. besi ramai2 berkonvoi utk meminang si dara kat TTDI sebelah malam
kira dedua kawin org KL je... dekat...

meh aku citer pasal majlis adik aku dulu ea..
tp rasa byk tgk gmbar je kot...
aku malas nak buat esei panjang lebar...
kira majlis bermula lepas zohor...
aku dtg lmbt dr serdang sbb attend jiran dpn rmh buat kenduri doa selamat dulu
kira aku smpai br abis doa selamat kat rmh mak aku
opss sory lupa mention...
bkn kat rmh tp kat dewan bwh rmh mak aku..
mak aku dok flat je kat sentul ni

mak cater mknn je...
pastu adik aku tempah pelamin simple2 je...
mak buat kat dewan aku kawin dulu...
rmh kami kecik... lgpun takut crowded n risau tetiba kang lif buat hal..
baik buat kat dewan bwh rmh ni..

majlis semua berjalan lancar cuma belah lelaki dtg lewat sejam..
kami smapai dah xsabar2 tunggu rombongan tiba..

sambil2 tu aku dok sibuk berposing kat sana sini
memula posing kat pelamin mini

pastu dlm bilik dgn adik aku no. 5..
kalau nak tau bj aku dgn dia hampir sama..
cuma aku pakai kain jenis A line tu..
adik aku pakai pario...hehe

pastu wajib gmbar dgn bakal tunangn org ni

adik aku yg tunang ni nama dia siti... dia pakai bj ala2 Arab gitu..
melaram bukan main...
tp korang tgk aku bergmbar... semua posing sama kan??
well nak wat camne.. lahir2 kat donia tu je posing aku tau buat :P
ngeh3....


tp bila rombongan lelaki tiba..

wah..br lah berdebar rasa...
dulu ms aku dulu xrasa tunang2 ni..
sbb masa tu pikir malas nak membazir n nak susahkan mak buat2 majlis camni..
(alasan je tu....:P.... tp betul la.. aku x tipu...)

lepas bincang bang 15-20 minit camtu...
kata sepakat pun dipersetujui..


dlm masa yg sama..
pihak lelaki sesuka hati telah menghadiahkan sepasang telekung buat kakak sulung aku
dan sebuah hadiah utk adik lelaki aku...
eceli adik aku ni langkah kakak n abg dia..kira langkah 2 bendol la ni
aku dah kena tolak tepi sbb aku dah kawin...


kalau xsalah aku..
jarang or xde kot org bg abang or kakak waktu tunang..
tp baik pulak bakal adik ipar aku ni..
lantok le.. maybe tektik nak pikat hati kot...ehehe
tak pun dah terlebih duit kot..... ish2...


pastu sesi menyaring cincin le..
baru la adik aku keluar
dah abis tu pelagi..
sesi tukar2 brg hantaran la..
7 balas 9 dulang... ala.. byk mknn dr brg...

aku suka dgn hantaran belah lelaki..
aku rasa diaorg ni minat english style kot..
mmg spesel brg dia.. buah dlm sangkar... 
bunga dlm baldi... eh korang tgk la sendiri..



last skali...
kami bergmbar beramai2 adik beradik...
sayang aku lupa amik gmbar aku laki bini dgn anak2
dan jugak gmbar sefamily sbb mak abah aku sibuk nooo...

kami yg gebu gebas...




penutup..
meh tgk rupa bakal laki adik aku...ye..
boleh la.... camne pun aku tetap ckp laki aku lg encem...!!!
perasan!!!!*_________*
wakaka... adik aku bc ni mmg berbulu la....



10 comments:

Adyshariz said...

salam ila, lama tak singgah sini la

wah..comel belaka adik beradik ila, selamat bertunang tuk adik ila..

tapi akak tgk ila dh kurus la..huhu, jeles tu

Iela Fazielah said...

adyshariz: tq.... ala kak... diet utk dptkan berat ideal je... lg satu utk kesihatan.... tu yg paling penting...

nasazfrog... said...

Uihh tema cam more to orange je,, kan,,kan,,kan,, i like it... :)

Dilla Ady said...

tpi tgk cam akak pulak yg nk dipinang org..huhu..

slim la akak skang nih...jeles2..

Iela Fazielah said...

nasafrog: bila tgk2 balik oren ni mmg lawa la....

Iela Fazielah said...

dilla: isy2... fengsan laki akak dgr ni kalau org lain pinang akak..haha

ajumohit said...

wah meriahnya..salam perkenalan lela...

mummy_ayu said...

wah..meriah gitu....oren semua..
hantaran zaman sekarang..cantik2..mcm2 pesen ada

alyyani said...

statement last tu mmg tak leh blah! haahaa.. cantik yg betunang tu. baju nye tak mcm baju org tunang biasa. lain dr lain. tahniah. bila majlis nye kak? sure nanti lg busy.

Iela Fazielah said...

alya: sape lg nak puji laki sendiri ek.. hahaha..ala..memain je...majlis dia lambat lg

Related Posts with Thumbnails