Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kenduri rmh jiran...

ni...saje nak kongsi citer..
gi kenduri doa selamat rmh jiran...
aku suka gi kenduri...
lg pun... kalau org dah ajak... dlm islam ckp..wajib pegi tau...
kecuali kita betul ada hal yg xboleh nak elak..
yela kan.. bkn ape.. kalau kita ni jiran dekat2 xdtg...
sape lg nak dtg... even tunjuk muka kejap pun cukup..
cukup buat tuan rmh gembira...

ok.. kisah kenduri rmh jiran ni...
jiran depan rmh.. selang 2 rmh belah kanan aku...
jiran aku ni merangkap pengerusi persatuan penduduk...
buat hari sabtu lepas...
satu hari dgn majlis pertunangan adik n adik ipar aku...
tu la mcm aku ckp kan...
tunjuk muka kejap ape salah...
lg pun rmh mak aku dgn rmh aku pun 30 minit perjalann je...
jiran aku buat majlis kul 12tgh...mak aku buat majlis lepas zohor...
sgt2 dannn nak dtg kan...

mcm biasa..
asal gi kenduri mesti bc camera or hp...
aritu bwk henpon je...
dan mcm biasa..aku suka amik gmbar aksi anak2..
aksi bapak2 bc doa..
juga... aksi rmh..eh silap... jamu mata tgk deco rmh..hehe...
meh layan ye...

memula tgk aksi irfan..
pandai posing tu..
keje dia ngaco papa dia nak bc yassin..
asik la amik songkok papa dia...
sambil tu perati ye wallpaper munga2 merah kat sebelah irfan tu....
ada mcm kenal x??? hehe...


xlupa jugak....
si syafiqah...dia skrg semakin kerap bertudung...
atas request dr bonda fiqah.. suruh bl tudung lain... aku bl la selai tudung kaler biru tu
kalau x.. tak habis2 tudung kaler pink tu je dia pakai...hehehe...

eh.. puan penye blog pun nak enterpreme ea...
wajib ado...
harus pakai bg kebaya pendek hitam oren
dah tu kata singgah rmh jiran br gi kenduri adik kan...


ni lak... aksi tuan rmh dan jiran2 dtg...
tgh baca yassin...
sape lg nak dtg kenduri mcm ni kalau bkn jiran2...
kalau ajak sedara mara ramai2 mmg lg meriah la kan

gmabr atas...
aku nak snap muka tuan rmh ni...
ke aku tersnap gmbar anak jiran aku ni???
ke aku saja nak snap almari kaca IKEA tuan rmh ni dgn koleksi mini motor n kete dia..
er.. aku pun xtau..
eceli... tuan rmh dia pakai tudung oren dok bersandar kat pintu tu...
nama dia EMI... sebaya aku... tp laki dia tua dr kami la


gmabr seterusnya...
2 keping je aku dpt snap utk tgk deko rmh...
kira malu2 kucin gak la aku nak snap..
tp aku mmg suka dgn plaster ceiling dia..
mmg moden beb!
siap cat kaler kelabu lagi tu..
sbb tema rmh dia mmg serba kelabu, hitam & putih
eceli PC dia kat dining area lg lawa ooo
tp aku lupa nak snap...
jenis buat belang2.. pastu dia cat warna kelabu jugak..
mmg klass la taste dia...
aku suka simple dimple je..


last skali... mcm biasa,...
harus gmbar KC dia..
tp aku dok angle yg salah...
so.. dpt tgk dr yg korang nampak jelah...
tp serius.. rmh dia cat byk kaler tau...
ruang tamu samapi dining kalaer kelabu gelap n cerah..
dining letak wallpaper LAMEX bunga2 merah hitam...
dapur warna hijau lumut..
kat tangga warna pink..atas aku xtau...

tp aku mmg suka dgn pilihan warna2 kontras rmh dia..
so colourful...
tp dr jauh mmg nampak padan KC dia yg warna kelabu dgn ruang tamu dia...
kesimpulan... mmg dia pandai hias rmh...

lepas abis bc doa selamat...
mkn2 time... nasi minyak hokeh!
sedap giler bapak Emi masak... bkn mak dia.. tp BAPAK ok..
import dr Kuantan tu..
tp gmbar lupa amik...

pada bro Niezam sekeluarga... thanks sbb jemput kami...
mknan mmg best la... 10 markah aku bg..
rmh korang pun mmg cun! aku suka...
len kali ada mamam2..jgn lupa jemput tau....
daaa

4 comments:

Filla ~ Kasihs said...

huwaaaa.. aku ni ntah biler nak pindah ni.. tu tengah pecah memecah.. silap-silap ujung tahun baru aku masuk..hahahahha.. well, cantik umah your neighbour nie.. eh, neighbour i juger..hihi..

irmafittaputri said...

kak...cantek la PC yg kt kipas tu...heheee...
oh kak filla...entry reno pak radie ku tunggu2 nih..

Iela Fazielah said...

filla: terharu aku ko singgah gak teratak aku..haha...mmg cantik umah dia...

my neighbour... ur neighbour toooo

Iela Fazielah said...

irmafittaputri: mmg PC cantik giler.. modern look u

Related Posts with Thumbnails