Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kerongsang emas ku hilang

adus...
sebenarnyerkan... sejak hari sabtu minggu lepas...
aku sgt2 susah hati..
sbbnyer... kerongsang emas ku hilang...
serius.... emas betul... bkn zhulian or seangkatan nyer
aku beli kerongsang emas ni utk buat pin tudung bawah dagu...
sbbnyer.. kulit badan aku mmg xleh pakai selain dr emas dan plastik...
kalau x... mesti  nnt jd allergik ..keluar ruam dan gatal2..

 inilah kerongsang emas aku...
kecik je... tinggal kenangan kerongsang ni
gambar ni aku crop je


masalahnyer kerongsang tu kecik giler...
mcm mana nak jumpa...
sedar2... esok harinyer dah xde masa aku nak pakai tudung
salah aku jugak main semat je kat tepi beg aku..
pastu sudah lupa then bwk beg gi mkn mlm dgn adik2 kat gerai bwh rmh
rasanyer kerongsang tu jatuh atas jalan...

nak nangis xleh.. nak marah pun xleh...sbb salah sendiri
cuma rasa terkilan...
aku beli kerongsang tu atas nasihat dr kakak opis aku..
dulu aku selalu pakai pin manik beli kat pasar mlm rm1 satu...
bila pin tu dah patah.. aku bl lagi..
xpun kalau manik tu dah hilang warna or putus.. aku bl lagi..

teringat kisah memula aku bl kerongsang tu
masa tu aku mengajar Bulan Sabit Merah  utk kursus Berkredit Pusat Kokurikulum UPM
jd nyer masa tu mmg aku ada elaun tetap bulanan dlm rm 700++ utk simpan or belanja
satu hari kakak opis aku bg cadangan supaya aku lekatkan duit tu utk beli sebijik kerongsang emas
bkn utk org lain.. tp utk aku jugak..
lg pun dia kata kesian tgk aku yg asyik la pakai pin manik tu 
aku bl thn 2008... ms tu lom ngandungkan irfan lagi..
lg pun  ms tu harga emas murah lg...
siap ada batu zircoin lg kat kerongsang tu...
dlm rm500 kot sebijik..ingat2 lupa dah harga dia

skrg ni... kalau nak bl mungkin harga dia lg mahal kot...
yelahkan.. emas pun dah menjangkau lebih RM125segram..
skrg ni lagi la aku tak tau bape harga dia...

last aku bl tahun 2009 sebijk kerongsang ni utk hadiahkan kat mak mertua aku  sempena bday dia
tu pun xde batu zircon ni dah nak cecah RM500
kerongsang pressie utk MIL bl kat Habib

adus.... aritu gi Alamanda survey kat Poh Kong, Tomei, Habib dan S.Wan tu semua xde..
kalau ada pun yang besar gabak utk semat kat dada...
nampaknyer skrg pakai balik pin manik tu ha.....

dan jugak.. terpaksa kumpul balik duit nak bl kerongsang emas tu semula....
huhu

8 comments:

Mama Zharfan said...

me paham..me pernah hilang gelas emas harga RM1k :(

Iela Fazielah said...

mamaZharfan: kalau hilang brg kemas lg lah selalu.. last hilang gelang emas..emas padu lg tu.... tp xberani nak kepoh sbb gelang tu mak yg bg...huhuhuuhu

Dilla Ady said...

dilla kan kalu ilang brooch biase tu pun ralattttttt sgt..

lagi kalau brooch tu jenis yang dilla tak buat basahan pegi keje, kalau tercicir, sampai bebila pun mmg ingat...

brooch aku ilangggg...

ni kan emas pulak kak...huhuhu


takpe, anggap jek takde rezki akak..mungkin akn dapt yg lain, hubby nk hadiahkan ke mane tau kan?

Iela Fazielah said...

dilla: itule..bkn rezki latu gamaknyer...tp berbaloi la kan pakai kat 3thn....tp part hubby nak bg tu xtule...kot berjaya pujuk kasi hadiah bday bln 9ni brg kemas berupa brooch tu...bahagianyer...hehe

.:nhalilah:. said...

alahai.. xde rezeki.. xpe suruh wan hadiahkan nanti.. ;)

Iela Fazielah said...

nhalilah: kak...lama lg nak tunggu hadiah tu

NzA said...

sygnya ttp nk wat camne dh bkn rezeki ilahkan....
rupanya ilah sama dgn akak punya kulit sensitif...akak lg dasyat kot cz jam pn xleh pakai nnti naik ruam2 gatal....cuma emas je yg akak boleh pakai kt tngan n leher....

Cik Sibuk said...

salam kenal,
terjumpa belog u masa nak cari brooch tudung emas. macam susah je skang nak jumpa brooch yg cantik :(

Related Posts with Thumbnails