Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

on leave today

arini....
terpaksa on leave.....
walau mcmmana pun sibuk kat opis..
demi anak... terpaksa korbankan..
biarlah org lain tlg buatkan kerja2 yg tertunggak...
anak lg utama kan??

mlm smlm hingga ke harini...mmg sah sah syafiqah kena campak...
satu badan samapi ke muka n kepala dia dah penuh dgn bintik2 merah..
dia sudah tergaru2 mcm kera
calamine lotion mmg xleh dipisahkan lg...
asal dia adu je gatal...terus aku sapu lg calamine lotion
utk seminggu ni nampaknyer ubat jd peneman syafiqah yg setia...


panadol syrup, antibiotik, zyrtec syrup (utk thn gatal) harus ditelan 3kali sehari..
calamine lotion n cream hydrocort. utk gatal2 mesti kena sapu...

to syafiqah: mama tau kakak kuat... kakak leh than sakit dan gatal kan???
kalau kakak nak sembuh cepat kakak xleh garu2.. nnt kulit leh rosak n xcantik...
kakak nak cantikkan??? ikut cakap mama n doktor..kena mkn ubat & makan byk2 sayur ye sayang....
sayang kakak....

to adik irfan: adik xleh nak sayang kakak utk beberapa hari ni ye... usik kakak pun xleh...nnt adik lak terjangkit.... adik baikkan....sayang adik irfan...muaahhhh!!!!

11 comments:

mummy_ayu said...

ala siannya..ingat lagi tiem Ian kena dulu...time tu 8 bulan..nangis je..
Iris lum lagi..
tu kalu kakak kena, takut je jangkit ngan adik tu...
cari daun semambu dear, letak kat bawah cadar tempat tido dia..org tua2 kata elakkan gatal sgt...
semoga cepat sembuh ye kakak!!!

lydzar said...

owhh mmg sah cikenpox la..kesian syafiqah, 2 kali terkena la kan

♥MiZz-siHa♥ said...

siannye...gn bedak sapu calamine tu mmg ok...

Iela Fazielah said...

ayu: tq sbb bg petua...tp nak cr daun semambu tu yg susah tu...

Iela Fazielah said...

lydzar: eceli bkn chicken pox..tp deman campakje... chicken pox mcm hannah kena tu... ada blister.. tp campak xde blister tu..just ruam merah kat permukaan kulit tp gatal..dan demam..kira syafiqah dah dpt pakej lengkap la..chiken pox dah...campak pun dah

Iela Fazielah said...

misz siha: itule pasal..kesian... tp tghari ni dia kata dah xgatal lg... sbb mkn ubat tahan gatal tu kot

Nadra Farissa said...

auntie doakan syafiqah cepat sembuh ya... get well soon dear!!

mamaAliff @ salmi said...

alahai ciannya kena campak la plak..moga cpt sembuh syafiqah..mamanya pun moga kuat yer..

Dilla Ady said...

siannye kt fiqah....takpe, makan ubat rajin2 ye biar cepat baik..

.:nhalilah:. said...

alahai.. sian fiqah.. cepat sihat ok.. eh.. bukan dulu macam dah pernah kena ke?? bolah pulak 2x kena.. xpe.. get well soon...

Iela Fazielah said...

nhalilah: itula kak... dulu kena chicken pox (cacar air)...kalini kena campak pulak.. bintik2 kat badan dia merah2...gatal2...

Related Posts with Thumbnails