Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

sedang standby sukan MASUM

status aku krg sedang bertugas standby kecemasan utk Sukan MASUM
Sukan MASUM br je berlangsung hari kedua...
tahun ni UPM jd tuan rmh....
aku skrg bertugas jaga sukan Bola Tampar Perempuan kat dlm Dewan Serbaguna Pusat Sukan UPM

citer tentang standby sukan ni..
eceli dah lama gak aku xgi standby...
dulu ms muda2...bujang2.... standby sukan ni mcm aktiviti harianla
asal ada je aktivti sukan anjuran UPM...aku mesti join
aku bertugas as First Aider Bulan Sabit Malaysia
join bawah Pusat Kesihatan UPM...

skrg ni bkn malas nak join...
tp sbb dah beranak pinak...

korang nak tau tak..
punyerlah aku ni dulu sgt2 aktif dlm Bulan Sabit...
sampaikan setiap minggu gi standby... xpun bwk budak gi camping kat hutan

skalikan... smapai la aku dah kawin....
obsesnyer aku dgn aktiviti Bulan Sabit ni smpai aku lupa status aku ms tu
sampai skrg aku teringat kisah ni
bila teringat mesti nak gelak
kisahnyer..

v
v
v
v
v
mcm ni...aku br je seminggu kawin dgn laki aku...
skali...ada program camping 
bwk budak PBSM junior gi Ulu Yam..
program ni aku dah rancang b4 kawin lg...
skali samapi la ke tarikh nak gi camping...
aku pun dgn sukahati dok packing brg... nak camping 3hari 2mlm

yg kelakarnyer... aku lupa aku dah kawin..
yg laki aku ni dok pelik apsal la aku dok pack bj bagai...
skali esok hari aku nak pegi tu... mlm tu dia tanya..
"awak ni packing2 brg nak pegi mana??"
dgn senang hati aku jwb: "owh...saya` nak gi camping la...kat Ulu Yam..3hari 2mlm"
pastu mamat tu buat muka monyok..
pastu dia ckp lagi "er...awk pegi sesukahati...awk lupa ke dah kawin ngan saya??

time tu aku terus terdiam...pastu aku tergelak..
terus aku mintak mahap kat dia byk2..
sbbnyer..AKU LUPA AKU DAH KAWIN ok!
yelah.... dulu lom kawin just call je ckp...
"awak... minggu depan sy xde tau nak gi camping.."

xpernah mintak izin pun...
nasib baik la laki aku ok....
dia kasi pegi...tp pastu dia suruh aku janji...
ape2 program aku dgn student or opis aku kena bg tau dia
dia xkisah aku nak pegi...
tp kena ingat status aku skrg dah jd bini org...
mesti kena consult dulu dgn dia.... 
lg pun b4 kawin aku dah buat perjanjian dgn dia..
dia xleh halang aku nak join aktiviti sukrelawan aku ni
sbb dah sebati dlm hidup aku...

tp tu la pengalaman yg xdpt aku lupakan...
last aku bertugas... ms sukan MASUM 2006 lepas lahirkan syafiqah...
lepastu xde join dah....bkn xmau..dah ada anak ni lain
skali standby lebih kena keluar daerah sekurangnyer amik amik masa 3-5hari
kesian kat anak...hubby ku xkisah sgt..
skrg ni kalau ada standby pun aku amik yg dlm UPM je...
tp kalau camping aku masih aktif lg.... 

itulah kesahnyer.....

6 comments:

lydzar said...

hihihi mesti hubby akak ingat akak nk lari dari rumah..

Adyshariz said...

hehe..lawak la ila, sabo jelah, sib baik cik abg tak merajuk..

Iela Fazielah said...

lydzar: akak xrs dia pikir akak nak lari.. tp dia mungkin pikir..kuwang ajor tol bini aku ni...hingat aku ni patung ke ape..haha

Iela Fazielah said...

adyshariz: hampir merajuk gak la

alyyani said...

hahaha dpt bayangkan masa situasi packing barang tuh :p

Dilla Ady said...

akak ni mesti jenis aktif kan..ligat wat itu ini, bagus la kak..

sampai terlupa da kawen lak tu..hihih...tapi kalu niat kita baik, hubby takdenye nk risau kan..cume wajib la mintak izin dulu, baru la lebih tenang nk gi jauh2 ni kan..

Related Posts with Thumbnails