Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

basikal barunyer Irfan...

alhamdulillah...
thanks Allah...
berkat rezkimu yg melimpah ruah...
dpt aku lekatkan sikit duit utk anak2....

al-kisah...


ifran n basikal barunyer


smlm...aku ke kedai basikal sri serdang...
tujuan utama utk repair tayar basikal syafiqah plus nak cabut tayar kecik kat basikal syafiqah
dia dah 5thn..
xkan nak kayuh basikal 4 tayar lagi kan..hehe

rupa basikal syafiqah ms br beli dulu


dlm pd ms yg sama..
aku mmg dah lama berhajat nak blkan irfan sbuha basikal br..
dia xmau dah naik basikal roda 3...
sibuk nak naik basikal kakak dia
tp basikal kakak dia tinggi... mana sesuai
bila org lain jiran dpn rmh bwk keluar basikal diaorg..
dia dtg dekat konun nak naik...
pastu..org pun marah....
ala... cian anak mama...
nak tunggu papa dia bl... asyik la tunggu..tunggu...

memandangkan mama irfan ni baik hati...
ewah.... puji diri sendiri...haha...
saje la blkan irfan sebijik... ni sbb dah alang2 dah smapi kat kedai besikal ni
kalau x..aku pun xtau bila la nak bl....
so..lepas pilih punyer pilih....
aku xmau amik yg basikal plastik tu...yg tayar mati tu..
harga murah je jenis tu..baru RM90...
tp aku amik yg canggih sikit...
siap pakai rim aloi lg tu..
tayar hidup... bakul n tempat duduk blkg pun besi punyer...
lepas tawar2..dpt la RM150 je...

irfan nak naik besikal


rupanyer pandai adik irfan bwk beskal..
terus round 1 rmh..
ms ptg smlm balik dia main kat luar rmh kejap...
ni dah mlm... main dlm rmh jelah...

siap bwk kakak syafiqah lg tu...



pagi td.. jam 5 irfan dah bgn...
jam 6pg dah mandi...
ikut mama turun bawah...
terus main basikal lg...
ni gmbar kat dlm bilik bwh...bilik tamu..


bila anak gembira... ibu pun suka.....

8 comments:

alyyani said...

nak beli basikal gini utk nia tp fikir balik, celah mana nak bg main. tunggu la duduk rumah atas tanah nanti kan.. pandai irfan kayuh basikal, so tak rugi mama beli tuh :)

Iela Fazielah said...

alyyani: ala main dlm rmh pun xpe... kalau kamu nak bl..bl kat kedai cina basikal kat seri serdang tau.. harga murah n boleh tawar.... berbaloi

mummy_ayu said...

wah,...awal bgn tu nak basikal yer....

Iela Fazielah said...

mummy_ayu: semangat ada beskal baru tu....hehe

MamaYatie said...

saya pun baru beli beskal 3 anak dara tur..3 size berbeza..kopak...huk3x

NzA said...

tgh brsemangat la tu irfan naik basikal....

Nadra Farissa said...

sukenyer irfan... mmg hati rase gembira kalo dpt berbelanje utk anak2 kan? :)

- dieyana - said...

bestnye irfan dapat basikal baru, kakak bonceng kat belakang. comel!

Related Posts with Thumbnails