Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

gigi kedua syfqah patah...

22 hb Julai 2011..
hari jumaat..2nd last day syfqah di Hospital Serdang..
baru lepas mandi pagi..
tetiba syfqah ckp...gigi dia nak patah...
owh...anak mama! makin besor dah!

yg paling xtahan..
rupanyer gigi kekal dia dah tumbuh awal2 dah dibelakang gigi yg patah tu..
so mama syafqah mcm biasa..
dgn teknik ganaz nyer...
dgn skali jentik kat gigi syfqh yg dah terhoyong- hayang tu...
akhirnya....tercabut terus gigi tu dr gusi nyer....

oh ye...pasal gigi 1st syafqh yg tercabut tu...
selang 2 hari terus keluar gigi kekal dia...
aku rs syfqh terlebih kalsium la..
cepat betul gigi kekal dia tumbuh...!

tgk gmbar atas...
keadaan gigi syfqh yg dah goyang tu



 amik ko lepas aku jentik.... 
tercabut n berdarah

 ini gigi dia...


 ok..sila lap dulu


ok... dah xde darah... 
kakak syfqah dah rongak balik...hehe

ari selasa aku jumpa dentist kat opis aku
aku bgtau msalah gigi syfqh...
ada gigi baru tumbuh dibelakang gigi sedia ada
tp doc ckp xperlu risau sbb gigi awal tu dah pun tercabut
lg pun nnt lama2 gigi kekal syfqh yg tumbuh kat blkg tu akan bergerak sendir
sbbnyer lidah dia akan tolak bila setiap kali dia bercakap...
wah.. terus hilang rasa risau aku...

tp doc sebut jugak... cepatnyer syfqah dah tumbuh gigi kekal..
so..doc pesan..lepas ni syqh kena jg gigi..
xleh mkn manis2 n kena rajin gosok gigi 2kali sehari

8 comments:

Dilla Ady said...

oh, cantik2 gigi syafiqah...risau ni kak dak acha tak mo gosok gigi..camne ye nk train die..

akak mmg ganaz, main jentik jek? kalu dilla da tak brani da..

NzA said...

cptnya ilah..gigi prtama farouk tanggal masa darjah 1...

jaga gigi elok2 ye kak long fiqah....

sall said...

jgnlupa rajin2 berus gigi. Jgn jd mcm iqy udah la.

.:nhalilah:. said...

elok jek tak nagis.. kalo zahirul.. mau setaman dengar sore dia melalak..

Iela Fazielah said...

dilla: akak pun xtau..tp akak selalu ckp[ kat syfqh n irfan..kalau xgosok gigi nnt ada ulat jln2 dlm gigi..agaknyer dia rs geli...last2 dia redho mama dia mengerjakan gigi dia setiap pagi n mlm

Iela Fazielah said...

kak NZA: itule... doc gigi pun kata yg sma... cpt betul gigi syfqh tumbuh

Iela Fazielah said...

sall: mmg ila xlupa pesan... risau gigi syfqh jd mcm gigi mama dia yg hancus ni

Iela Fazielah said...

nhalilah: zahirul kira juara menjerit lah ni ye....

Related Posts with Thumbnails