Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

pokok baru lagi...

last 2 weeks...
kira cerita peram gak ni..haha..
aku dgn gumbiranya telah membeli 2 buah pasu berisi pokok baru..

target kali ni..
pokok utk diletakkan atas pagar rmh....
pokok yg boleh kena cahaya matahari yg maha kuat....

so...mcm biasa...
balik keje dgn syafiqah...
singgah ke nursery pokok kat area rmh...
jumpa uncle nursery tu...
dan soalan cepumas kalini utk uncle tu: "uncle, saya mau bl pokok lagi...."
uncle: "ok..ok.... pokok apa lu mau beli?"
aku :" uncle... saya mau pokok bunga... tp ini pokok mesti kuat punya... sy mau letak atas pagar...betul2 bawah matahari.... itu pagar rmh saya kosong la... xlawa"
uncle: "boleh2... lu pilih mana lu suka.. ini kawasan semua pokok utk letak taman"

jadinyer... lepas pilih punyer pilih..
aku pilih pokok comel je... ada bunga kaler putih..
dan mcm biasa,...
aku kan tgn panas... jadi..
aku siap2 pilih pasu n suruh pekerja nursery tu tanamkan skali dlm pasu

masa pekerja nursery ni menanamkan pokok dlm pasu

balik rmh,....
terus keluarkan dari kete..

hubby balik...mintak tlg dia letakkan atas pagar...
aku mana laratkan.. berat ooo
hubby lak bila nampak je pokok ni...mcm biasa...
dia geleng kepala...
pening kot tgk peel bini dia skrg dah jd hantu pokok...hehe

now... hasilnyer... ini dia....
pokok baru ku....



dan lokasi sebenar2nye dari jarak jauh ..

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


amacam??? cun x??
kira boleh la kan??

FYI:
harga pokok RM7 x 2 = Rm14
harga pasu RM10 sebijik (pasu kecik lagi mahal la pulak) x 2 = RM20
harga tanah RM1.50 sebeg x 2 kampit = RM3
harga alas pasu Rm1.50 sebijik x 2 = RM 3

jumlah keseluruhan = RM20 utk 1 pasu siap tanam..

keje aku cuma siram dan letak baja seminggu sekali...weee..

10 comments:

- dieyana - said...

alahai comelnya pasu n pokok tu..kena rajin bersiram la ek...;-)

Iela Fazielah said...

aah... sehari sekali... comelkan pasu tu.... dah lama ila ushar sebenarnyer... kali ni beli.... sgt puas hati... skrg ada 4 pasu ila kena siram setiap hari

lydzar said...

seronoknya tgk akak bercucuk tanam mcm ni..

.:nhalilah:. said...

weee.. comey la letak kat ats tembok tuu..

Iela Fazielah said...

lydzar: mmg seronok rupanyer berkebun.. tp kena rajin....w/pun setiap pg dah lmbat gi keje... pokok wajib kena jirus dulu...hehe

Iela Fazielah said...

nhalilah: sbenarnyer tiru jiran..

Dilla Ady said...

okeh kak, mmg cantik!

murah jugak ye harganye..tp nk bela pokok ni tu la kejenye, ari2 kena siram..huhuh

Iela Fazielah said...

dilla: betul..murah rupanyer... tu yg akak bersemangat nak menanam tu.. tp bab nak menyiram tu la.. kena rajin

NzA said...

cantiknya ilah....jeles tgk n rasa tringin ttp takut akak ni xtrbela jerrr.....hu...

Iela Fazielah said...

kak NZA: tq... tp susah ye bela pokok ni.... pokok ila kejap kuning..kejap hijau...haha

Related Posts with Thumbnails