Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

rajin Syafiqah basuh pinggan....

mlm jumaat lepas...
lepas mkn mkn malam
aku mintak tlg syafiqah basuh semua pinggan mangkuk lepas mkn
termasuk pinggan dia, mama, papa n adik irfan

memula dia bg alasan...
fiqah: mama...kakak bsh pinggan lambat la mama.... (alasan sbb nak tgk tv)
aku: xpe... 1jam..2 jam... 10 jam pun mama xkisah...
fiqah: mama.... nnt kakak basuh pinggan basah2 la...
aku: xpe.. kalau basah mama lap la...
fiqah: mama......kakak xsampai la mama....sinki tu tinggi...
aku: xpe..kakak diri la atas kerusi kakak...

mcm2 alasan dia bg.. kelakar pun ada....
last2 dia basuh jugak tnpa alasan lg sbb semua alasan dia bg mama dah reject..
haha

meh layan fiqh bsh pinggan mangkuk ye

basuh dgn penuh ketekunan
bj pun dah basah kat tang perut tu 

 siap senyum lg tu bila mama dia amik gmbr...
aku kasi task senang je..
lepas basuh n bilas syafiqah cuma perlu letak kat sink lg 1
pastu aku akan letak kat rak pinggan utk tos
syafiqah diri atas stool ni..
pasni kena bl stool yg elok sikit utk pakai kat dapur...
hehe..

kalau selalu didik anak tlg menolong..
insyaallah.. makin besar dia xmalas dah..
dia akan tau lepas mkn kena basuh pinggan otomatik...

8 comments:

mummy_ayu said...

ala sweet...dah leh harap dah anak dara mu...anak bujang ku, kalu tolong mcm nie..main air la lebih...

- dieyana - said...

anak dara kena rajin g dapur....:-)) Syafiqah faham-'dah besar kena tolong ibu'. Alhamdulillah....

Iela Fazielah said...

ayu: beza lelaki dgn pompuan.... budak laki mmg byk main pun

Iela Fazielah said...

-dieyana-: still kena ajak gak... kalau x lepas mkn tingglkan pinggan dlm sinki je

alyyani said...

betul kan kak, melentur buluh bia dr rebung nye. :)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

alahai, rajinnyer anak dara..
hihih, ringan tugas mommie.. =)

MamaYatie said...

bagus2..nurin rajin juga nak nolong basuh..tp selalu kena cek balik, ada yg tak brapa nak bersih...hehee

NzA said...

ha.ha.ha...kelakar kak long nie..ttp sweet je tlg mama...

Related Posts with Thumbnails