Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

aktiviti xpuasa ptg smlm

alamak.... sape xpuasa tu??
hehehe...
irfan???
mmg pun...bdk dua thn...xkan posa kot??ngeh2..

syafiqah??
mmg dia masih xde cahaya nak posa...
tp esok lusa aku paksa di bgn sahur..

hubby?
eh..dia mana ada kat rmh...treet! salah..
lg pun dia posa tau...(sorry syg)

aku???
syhhhhh!
malang la... awal2 ramadhan....
haha

kisahnyer,.,..

balik keje..
org lain semua singgah pasar ramadan..
aku singgah pasar mlm..
aku bl lauk pauk... rajinnyer...!
beli epel 10bijik...bl sayur 5jenis... bl telur 10 bijik...bl keowtiow...
eh mcm2 la...
buat ms ni xmau gi pasar rmdhn lagi..esok2 kot

smapi rmh lepas jemput irfan
terus tung tang2 dgn kuali & segala bahan dr pasar mlm... 
jadilah keowtiow sup...

pinjam gmbar kat google...

jam 6.30 ptg berbuka posa ramai2 anak beranak..haha
jahat aku... well nak buat camne... mak dia buat2 posa kat pejabat tau...
tp sbb anak aku mmg mkn cepat...


tp yg aku xtahan dgn si syfqah,...dia mkn pe tau...

1. balik dr pasar mlm dah mkn 5bijik hotdog (ala yg cucuk2 tu) bl kat pasar mlm
2. ms aku tgh masak dia mkn sebijik epal hijau..
3. ms aku tgh masak jugak dia dah balun 1 bekas Calcium..irfan pun sama..
4. siap masak, mkn keow tiaw sup 2 mangkuk ok = 1/2 paket mee koew tiow 
5. lepas mkn dia boleh ckp dia nak mkn honey star pulak...??ape nafsu rimau ke syfqh ni...??

disbbkan aku xbg pasal dia br mkn dgn byk td... dia ckp..."ok la mama..kalau xleh mkn honeystar. boleh x kakak mkn roti dgn kaya???"

aku pelagi... tu pun sama berat mcm mkn keowtiaow.. sabaor jelah anak aku sorang ni..!
kuat mkn betul!

kesimpulan..... aku xkasi la di mkn..
mlm tu jam 8.30 aku buatkan dia milo segelas makan dgn biskut kering 3 keping....
kang kempunan pulak

10 comments:

.:nhalilah:. said...

hahaha.. biasa la kalo tak puasa..

kuat makan syafiqah.. dia berselera lepas baik sakit kotttt..

Iela Fazielah said...

nhalilah: itula kak.... lepas baik sakit terus mkn bayk...risau jd gemuk je

mummy_ayu said...

bagusnya..berselera syafiqah makan..lehgengn ngan Iris..Ian..susah sungguh nak suruh makan, tu yg ok je puasa tu..

lydzar said...

wah berselera sungguh syafiqah ye..

SYAFIQAHSALEH said...

seronok tengok kanak-kanak yg kuat mkn..tapi as parents kena kawal jugakkan..takut obes :)

- dieyana - said...

hahhaha, dah raya mu, iela..ihkhihk. yg penting pandai 'berlakon' dpn anak2..ehhehe

MamaYatie said...

hahaa...saya pun hampir2 tak leh pose..

boleh tahan kuat fiqah makan ek...huhu

Farra Dhelina said...

ada selera makan..elok lah kak..mcm anak sy mirza tu, ikut mood gak..

Dilla Ady said...

ooo...suda paham skang...bace yg atas dulu tadi...btul la budak2 ni mane pose..

Iela Fazielah said...

dilla: skali harung dgn mama dia skali la tu..haha

Related Posts with Thumbnails