Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

cubaan membuat coklat...berjaya!

ok..nak tunjuk aktiviti masak memasak lg...
ahad lepas aku berjaya buat 2 jenis masakan berasaskan coklat...
pertama....of course KEK BATIK...

masakan ke dua...
HOMEMADE COKLAT!
asyik la tgk org buat coklat sendiri..
rasa bukan main sonang je nak buat...
so...
gigih ke Bangi ke kedai kek YUMMY...
serius... ramai giler org kat situ..
tp harga mmg murah la...
ok...
bahan yg diperlukan utk buat coklat sndiri..


hanya coklat compound & bekas  nyer..
sbb 1st time buat..
ai nak buat coklat bentuk strawbery n epal..
juga lollichoc bentuk teddy bear..haha..

mcm mummy erin the pink ajar... 
just double boil coklat compaund tu..

n mcm biasa... 
periuk baru yg dah berkurun aku simpan...
periuk tupperchef aku dr tupperware...
waktu2 begini la dia nak berjasa..hehe

lepas siap cair masukkan dlm bekas dia
gmbr xde la pulak...

hasil lepas 2 jam membeku dlm peti ais..
lollichoc teddybear & coklat bentuk no..
xlupa jugak bentuk strawbery..
sbb 1st time buat..
xde la kaler2 kan...
hehe

xlupa juga huruf ABC...

mmm..len kali nak buat lg... sonang rupanyer...

4 comments:

Ijah EmoTemo said...

comel nya coklat ABC tu hihi

- dieyana - said...

wah, syoknya buat coklat snediri, betul ke iela, senang? kalu gitu, bleh try ni...

damien said...

kenapalah pakai pencungkil gigi. Tajam. Not safe for children

Iela Fazielah said...

dieyana: serius... itu je resepi dia.. tp yg penting.. pakai coklat compaund tau... jgn pakai coklat masakan.. nnt pahit...

Related Posts with Thumbnails