Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

sahur di hari pertama Ramadhan

sob2...
aku nak nangis dulu...
sebelum nak smbung cerita,...
hua....hua...

sedih beb...
laki xde setelah 6 thn kawin...
bkn br sehari dua..
tp dah 2 minggu...
pastu...kena pulak ramadhan pertama tahun ni dia xde disisi
terasa sgt kekosongan itu...

hubby aku bkn jenis mkn sahur beriya pun
setakat minum air neslo semug... kalau ada nasi dia balun.
kalau ada roti pun dia balun...
kalau xde pun dia xkisah...
janji dia bgn, teguk air secawan n hisap rokok 5batang...
suda...!

sedih sgt...
bgn2 pagi tadi... jam 5..
aku buat air semug mcm selalu..
sapu roti dgn penut butter + kaya sebelah2...
pastu ngap sorang2 dlm samar2 lampu dapur..
dan sambil termenung...

pastu minum air kosong puas2...
pastu... on seterika... iron baju anak lg baik..
nak borak pun xde org...
rutin harian dah 2 minggu..
nak tempuh lg 19hari...

baju raya pun xbl lagi..
sib baik baju raya sendiri dah tempah awal2...
thn ni mcm xmerasa kemeriahan berpuasa n nak beraya...
nak terawih kat masjid jauh skali...sape nak jg anak..
nampaknyer terawih kat rmh smbil dikacaui oleh Irfan yg maha "baik" itu..


hmm..
sekian kisah sedih di hari pertama ramadhan...

12 comments:

- dieyana - said...

la, ramadan tanpa suami di sisi, huhuhu, tumpang sedih gak...apa2 pun, nasib la dua beradik tu peneman iela kan....syafiqah posa gak ke?

Iela Fazielah said...

dieyana: itulah..sib baik ada anak penyeri kehidupan.... syfqh xposa... thn depan kot..xpun tgh2 bln posa nnt ajak la dia try.... nak paksa xsampai hati pulak

MamaYatie said...

wuwu..sedey sedey sedey...ajak la fiqah pose..nnt ada teman..

Iela Fazielah said...

mamayatie: insyaallah...nak ajak.... tp xnak la paksa dia... nak bgn jam 6pg suruh mandi gi skolah pun payah..inikan nak kejut jam 5....tp ila akan cuba nnt

mummy_ayu said...

ala siannya....sabar je la...

alyyani said...

19 hari tu kejap je kak. ni dah settle sehari. sama lak husband kita, sempoi je serba serbi..

sall said...

duga dik. X lama tu, sabo ye.

Iela Fazielah said...

alyyani: 19hari tu kejap??entah la... hampir 3 minggu gak la tu... + 2 minggu yg dah berlalu.... wah.... mmg menghitung hari ni

Dilla Ady said...

oh, tak dapat byg kalu kena camtu jugak..hubby akak same gak ngan hubby dilla...tak brape kisah tntg bersahur nih..

ade makan, takde, dpt num air n isap rokok pun jadi la..

Iela Fazielah said...

dilla: alhamdulillah dpt laki senang nak urus...bab ni akak bg dia 10 bintang...haha

.:nhalilah:. said...

eh.. wan dah tukar keje ek?? sian awak pose sorang2.. xpe la.. demi keluarga..

Iela Fazielah said...

nhalilah: aah kak...dah nak setahun da kat opis baru...dan baru berkesempatan merasa outstation...

Related Posts with Thumbnails