Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

ada x korang psyco mental anak korang??

akukan...
selalu buat mcm ni..
kasi psyco sikit fikiran budak2 ni supaya dgr ckp...
mesti korang xpaham kan??
meh sini aku citer...

katakan la aku nak suruh irfan GOSOK GIGI..
dr syafqh kecik aku guna kaedah ni...
cara cukup mudah...
aku selalu ckp kat diaorg GELI tgk ULAT..
so..kompom dia org bygkan ulat n rasa geli..
so... time nak gosok gigi aku ckp la kat diaorg..
"adik.... meh gosok gigi..."
biasanye mmg dia xmoh la...
so..aku ckp la..."adik... eei...ada ulat dlm mulut adik...dia dok kat gigi...ei...yek.."
so...korang bygkan apa irfan buat?
dia pun nangsi2 bukak mulut suruh aku gosok gigi dia ok..
sbb dia takut ulat tu ada kat gigi dia..
sambil gosok gigi aku ckp la kat dia... "ha! ulat semua dah mati dah mama gosok dgn berus ni..."
jadi..dia pun suka.....
nak kumur2 pun sama.... suruh dia kumur kata nak buang ulat yg dah mati tu dr mulut dia..
kompom dia mesti keluarkan air dr mulut dia..

amacam>>>?? berjaya x teknik psyco emosi anak2....

smlm....
syfqah dah tip top puasa wholeday...
boleh dah jam5 ptg tu dia merayu kat cikgu abim nak minum air sbb dia haus...
dah tu..sape suruh main loncat2..??cikgu pun bg..

ms aku jemput balik n bl mkn buka puasa kat pasar ramadan..
dia dah merengek nak mkn nasi ayam dia seawal jam 6.30ptg..
penat aku ckp kat dia suruh tahan... tau la puasa dia dah batal pun..
tp aku nak suruh dia tunggu gak..
last2 xde cara nak nasihat dia...
aku guna kaedah psyco lg..

caranya:
aku ckp kat dia... ada setan dok sbelah dia..
aku suruh dia bygkan seten tu ada tanduk... pegang besi cacak2..
ada ekor...tgh menari2 ajak dia bukak puasa n makan,..
pastu setan tu ckp.." Kalau kakak mkn sekrg.. dia suka... nnt kakak leh masuk neraka sama2 dgn dia"

terus muka syfqah berubah...

lepas tu aku ckp lg... kat sebelah kanan dia ada malaikat..
pakai bj putih...ada kepak kat blkg dia...muka dia cantik..
dia ckp baik2...:"kakak...baik kakak tunggu buka puasa kalau nak mkn...
nnt... kakak leh makan ramai2 untie dan mama...pastu bc bismillah n masuk syurga"

pastu aku jerit la buat2 ala mcm setan cakap...kunun2 sesi menghasutla kat dia..
terus melompat dia peluk aku..
pastu dia ckp: "okeyla mama..kakak xjd mkn...kita tunggu buka puasa ye.."

ha! suka aku...
xke mudah guna kaedah pysco ni...???

jd para ibu2..mama2..yg hadapi masalah nak suruh anak buat benda...
sila cuba.. tp jgn takutkan melampau2...
kang payah pulak nak buat keje...
tp hubby aku xbape suka aku buat mcm ni
well...nak buat camne??
dia handle anak ke aku handle anak???
sendiri jawab...hehe

sekian..

6 comments:

mummy_ayu said...

sama la ulat kat gigi tu..memang ayu selalu takutkan Iris mcm tu kalu dia tak nak gosok gigi & potong kuku...
bila ckp ulat, laju je ok...
bebudak memang kena psyco skt sesekali..

Iela Fazielah said...

mummyayu: haha..itu le pasal...

mamalieyna said...

bagus gak idea tu kan...n dh terbukti berhasil..bleh apply kt dak arif ni, liat noo nak gosok gigi..hu~

selamat berbuka~

Sidratul Muntaha said...

ahaha.
psyco giler..
tpi tak thulah nti setot pndai jwb ke tak..
skunk ni pun byk no dia komplen it ini even ckp tak tentu butir lagi.

Adyshariz said...

ila, tang gosok gigi tu, tak payah suruh..kemain lagi hariz nk berus gigi, satu hari 10 kali pon takpe..

yg puasa tu, mungkin bolh di gunakan..hehe, tunggu hariz besar dulu la..sian fiqah n irfan, ko mmg kuat psyko ank...takpe utk kebaikan

Dilla Ady said...

bab ulat kt gigi tu da cube da kak..tak jalannnnnn....tgh susah hati camne nk train dak acha tu gosok gigi...

Related Posts with Thumbnails