Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

brg sekolah semua dah settle....alhamdulillah...

ari selasa lepas...
ke tadika Ho byr yuran n bl buku...
alhamdulillah...semua dah selesai...
cuma yg kelakar... lepas byr yuran n bl buku aku pun mintak diri terus blah...
nasib baik keluar je dr pagar skolah terus cal hubby...
konon2 nak report la...harga yuran kena bayar semua tukan...
skali hubby tanya..."baju uniform anak bl skali x?"
alamak...camne leh lupa... 
sib baik br nak lintas jalan utk ke kereta...
so...patah blk...masuk skolah blk...
cikgu syfiqah pelik??
skali ckp kat diaorg nak bl uniform baru la...
td lupa ckp...
bdan syfqh cepat besar....membesar bagaikan juara...
bj skolah thn ni mmg xleh pakai lg dah..
last skolah aritu mmg dah sendat kat dada n makin senteng..
kena bl br....

so...mlm smlm snap gmbr...
brg semua dah ready...
cuma xbalut je lg buku2 kerja nyer....
syafiqah pun dah xsabar2 nak gi skolah ni....
agaknyer sebulan xgi skolah dah bosan kot..
asyik main je keje dia....


pss: kira2 kos semua...
yuran + peralatan skolah (beg, buku, bj, kasut)
abis RM1000 utk dia sorang...
xpela... bkn nak berkira... mmg inilah hakikatkan...
next another year... syfqah masuk darjah 1, irfan pulak nak msk taska...
1 lepas... 1 lg pulak nak tanggung...
tp tulah kata orgkan.. rezeki anak ni insyaaallah...sentiasa ada...
utk anak2 mama yg satu hari nnt bc n3 ni....
mama nak korang tau.... mama n papa akan buat yg terbaik utk kakak, irfan & adik korang...
apa yg terlarat... mama n papa akan sediakan....

10 comments:

mummy_ayu said...

Ayu lum siap lagi..just beg sekolah je dah beli ari tu online sbb berkenan..

Aleeya (Yaya) said...

lawanya..pinki, skrg ni mmg kan ..sorg anak je dkt rm1k ..mcm2 kena byr n beli... oh my...yaya tak beli lagi brg2 n beg sekolah dia..aritu 27/12 gi byr yuran je dgn duit baju2 semua..amik baju seragam, tu pun baju sukan tak dpt lagik, beg skolah beli wiken neh la..buku2 pun tak beli lagik..cekgu nye kata..nnt2 dorg bagi list..aje ngn lambat tabika my doter neh...huhuu

Iela Fazielah said...

Aleeya: itule pasal... kira duit bonus aritu dpt gomen bg abis kat dia jekan... tp xpe... puashati...

- dieyana - said...

erm, sama la dieyana, bayar yuran segala bagai, sorang anak, rm 1000... lepas ni anak2 seterusnya pula, tk pe lah, iela, bila fikir, utk anak2 kita juga kan. moga berbaloi pengorbanan yang kita lakukan utk anak2 kita, bukan minta dibalas, hanya mahu melihat anak2 berjaya dunia mahupun akhirat dan menjadi insan yang berguna suatu hari kelak. Amin...

- dieyana - said...
This comment has been removed by the author.
Iela Fazielah said...

dieyana: betul tu....mudah-mudahan...amin

MamaYatie said...

si Nurin ni pulak tak mengembang, tp memanjang..jadi seluar senteng sudah..kena la uniform baru juga...huhu

mmg sama la kita ilah, sorang lepas, sorang masuk pulak...redha jer la

Mama Adam said...

Mahal betul kos nak masuk sekolah. Teringat kat mak ayah zaman dulu. Sekolahkan 6 anak. Setahun satu pulak tu.... Insaf sekejap

Iela Fazielah said...

mama adam: betul tu... mcm mana mak pak kita tanggung kan??? salute kat diaorg

Iela Fazielah said...

mama Yatie: wah..makin tinggi..bagus... syafiqah..cukup pakej... kembang n panjang...haha

Related Posts with Thumbnails