Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

helmet utk syafiqah...

hmmm....syfqah skrg ni gi taska merempit dgn papa dia..
hanya utk bln disember ni je...
xperlu ke Sri Serdang ikut mama dia gi taska ABIM or Tadika Ho..
sbb skrg ni kan cuti sekolah...
so.... utk bln 12 ni... syafqah dok semula di taska lama dia...
taska Sinar Bistari Ceria dgn adik Irfan...
dpt la mama fiqah rest dr berpusing pagi2 hantar fiqah ke sekolah...

tp disebbkan syafiqah kena naik motor dgn papa dia...
keselamatan kena la utamakan jugakkan..
irfan dah ada helmet comel kaler biru....
dia dok kat bakul motor kat depan...
syafiqah kena dok kat blkg...n also kena pakai halmet jugak...
jadinyer..... ari selasa last week....
 aku telah diamanahkan oleh en. hubby utk gi bl halmet ni
sabau jelahkan....
ibu mengandung gi kedai sparepart motor..
buat muka poyo jelah...

samapi sana terus jenguk2 kat cermin almari display kedai tu...
cina kedai terus tanya: "ya kakak...apa mau beli?"
aku buat muka senyum kambin jwb: "saya mau bl itu halmet kanak2...berapa harga?"
muahahaha...
ni rupa halmet dlm almari tu ...


siap ada tulis Kids lagi...
cina kedai jwb: "RM38 kakak"..
aku : "er....xleh kurang lagi ka??? kasi diskaun la bos..." ewah..pandai aku tawar..
cina kedai: sok..sek..sok..sek dgn boss dia... "ok la... boleh kasi u RM30"
aku : "kejap aa.... mau call my husband dulu"

tut....tut...

aku: "sayang... sy kat kedai motor ni....helmet lepas less Rm30..ok x?
hubby: " biasala harga dia tu.... ada cop sirim x?"
aku: "boss... ini helmet ada cop sirim x?"
cina kedai: "ada..."
hubby : "awk bl visor skali ye.... bape ringgit?"
aku: "ok, boss... visor ada x? bape ringgit?"
cina kedai: "Rm5 saje"
aku : "yang... Rm5 je... nak x?"
hubby : "ok... suruh dia pasang skali ye...amik kaler hitam tau"

ok.... terus compom amik helmet tu..
siap tanya warna lagi.... ada kaler pink, biru & kuning je.. merah dah abis..
so aku pilih kaler kuning...kalau amik pink nnt irfan lak xsesuai nak pakai...

ni visor dia... kaler hitam... utk keselamatan semasa hujan..

suruh dia pasangkan skali..


lepas siap... tara....

helmet baru syafiqah.... siap ada gmbar Ladybird lg kat tepi tu..
harga semua RM 35 (helmet + visor)..

pg td baru dann nak snap muka fiqah pakai helmet..
sbb hubby keluar sama2 nak antar anak gi taska while aku nak gi keje..

ala comel fiqah pakai helmet..
next year dah skolah balik...nnt halmet tu bg irfan pakai pulak ye...

8 comments:

kasihibu said...

bagus..mama yg prihatin
comel muka adik dgn helmet yg kuning tu ;p

MamaYatie said...

ololo...tomeinya fiqah...

nak tergelak baca conversation ila & suami...macam kami laki bini ni jugak..kekeee

lydzar said...

safety first la sebab papa kan HSE hehehehe!!

Papa Sudin pon baru belikan anak dia helmet. tp besar!

Iela Fazielah said...

kasihibu: kena prihatin..lagi pun bahaya...pagi kena embun takut dia demam n selsema

Iela Fazielah said...

Mamayatie: eceli conversatiion dah cut2 tu.. tp mmg lebih kurang camtu lah

Iela Fazielah said...

lydzar: bab dia tanya ada cop SIRIM x tu yg xtahan...mentang2 dia HSE....

Dilla Ady said...

ha ah kan, skang bebudak naik moto pun da nk kena ajar pakai helmet..biar die tau sejak dari kecik lagi keselamatan jalan raya nih..

Iela Fazielah said...

dilla: budak paling senang ingat bab disiplin ni..so mmg kena ajar dr kecik...

Related Posts with Thumbnails