Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

syafiqah rongak lagi......

nak cerita...
syafiqah dah jd rongak dah skrg..
sbbnyer... smlm bw dia jumpa dentist kat opis ni...
dah 2 minggu dia mengadu gigi atas dia dah goyang...
nampaknyer... gigi ke 3 & 4 dia akan gugur lagi....
1st time gigi dia gugur bln 6 thn 2011 lepas ms dia masuk wad...
makin besar dah anak mama ni.....

ok...nak jadi cerita...
gigi depan atas yg goyang2 tu makin lama makin teruk goyangnyer..
aku lak xsampai hati nak tarik...
aritu aku siap jentik dia punyer gigi terus tercabut..
yg kali ni agak liat pulak walau dah di tolak dan di jentik...
risau kang dia tgh mkn pastu dia tertelan gigi...
baik bwk jumpa dentist je...lg pun FOC...hehe

jdnyer.. smlm ptg, lepas abis keje... jemput syafiqah mcm biasa
terus bw dia dtg opis...
aku awal2 lg dah bg tau dia nak bw dia jumpa dentist..
dia dah risau...
dia kata... mesti sakit sbb dia tgk dlm citer Mr. Bean...
aduh... terpedaya betul la budak ni...

ok... aku xnak takut2 kan dia.. sbb tau sakit sikit je
bkn kena bius pun...
ok... amik no. giliran n tunggu turn nak msk bilik doctor..

ok..memula tgk muka syafiqah bergigi penuh yer...
yg bulat tu la gigi dia yg dah goyang tu...
close up sikit...

disebabkan goyang dah lama...
naik renggang dah gigi dia tu..

lepas 1/2 jam tunggu....
tibalah masa syafiqah masuk dlm bilik doc...
muka cuak2 je..

gmabar bawah ni doc tanya...
mana gigi yg goyang tu...
takut2 dia nak jwb...
pastu aku tlg jwbkan n tunjukkan kat doktor... 
so... doc check dulu...
kata doc.. dlm gusi dia dah ada gigi baru nak tumbuh pun
kalau xcabut nnt takut gigi tu tumbuh kedepan @ kebelakang..
nnt gigi xcantik n xtersusun...

pastu ms utk mencabut gigi lah...
rupnyer seminit pun xsamapi doc cabut kedua2 gigi syafiqah...
xdann aku nak snap gmbr ko...
tgk... doc pegang playar nak cabut gigi fiqah...
doc ckp2 sikit kat fiqah.... terus dah tercabut gigi dia...
xde bius pun...

lepas abis cabut.. bubuh kapas..
muka org tahan sakit kejap...hihihi..

dah siap... dah.. aku rs akudok dlm bilik dental tu xsmaapi 5 minit pun...
aku suruh syafiqah gigi gauze tu dlm 10 minit..
pastu tukar 2nd gauze..

lepas 1/2 jam camtu...
aku suruh dia bukak gauze tu n snapa gmbar... 
inilah rupa gigi syafiqah skrg...
dah rongak dah....

pg td bgn tido bila dia ckp2...aku gelak...
marah betul dia...
dia tanya: " nape mama gelak bila pandang rupa kakak?"
aku ckp la: "kelakar la rupa kakak bila xde gigi...."
hangin je dia bila aku jwb mcm tu...haha

2 comments:

alyyani said...

ish seriau pulak nak lalu fasa cabut gigi anak ni. bertambah lg tugas kita ye. sy dulu 2 gigi tecabut sebab lompat katil sampai patah gigi. teringat zaman tuh. hehehe... syafiqah maintain je, tak sakit la eh kak?

lydzar said...

alamak, kakak kena tahan la kt school kalau ada yg mengejek. budak2 kan, susah nk kontrol.

sabar ye kakak, nnt tumbuh gigi baru, cantik semula la :)

Related Posts with Thumbnails