Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

mkn steamboat homemade

owh... heavennyer bila dpt mkn berbuka beramai2 dgn family...
kena pulak acara mkn2 tu buat kat rmh sendiri
pastu sendiri jugak msk....
rasa seronok sgt k n?

ok.. ni iftar ari sabtu lepas...
bertempat @my mahligai impiana....
plan yg dah dirancang since lastweek...
bersteamboat @my house..
eceli adik beradik aku xpandai mkn steamboat ni....
maklumle... nama je dok kl...
tp dok kat ceruk kl nun.... asyik la mkn nasi lemak je..
steamboat xpernah merasa....
xpe... biar aku kenalkan kat diaorg

utk resepi sup steamboat ni aku blajar dr my MIL
mmg terbaik la....
serius senang giler msk sup ni...
nape la selama ni aku xtau... hihi
dah xpernah msk kan... mesti la xtau..

ok...pg tu kami turun ke psr borong selangor
soping brg steamboat...
pastu blk pasar.... start la aktiviti msk2...
seawal jam 10pg ok
yg pentingt kena rebus kuah sup dia dulu..
mmg amik masa...
pastu prepare bahan2 utk steamboat ni
mcm isi ayam, udang, sotong, n brg2 yong tau fu
mcm adik2 aku xsuka mkn ketam semua.. so ..aku xbl la ketam n lala semua


ptg tu.. inilah menu nyer



mak aku dtg, dia top up dgn kuih popia n donut..
kira ok la.. dah byk dah ni..
ada gak kuih karipap tu sikit, bakal adik ipar aku blkan

tgk dekat sikit


siap la buat kuah 2 jenis...
1 sup 1 tomyam...



mkn smpai santak perut la..
sabtu ni nak mkn kat mana pulak ye??
this week hubby dah abis tempoh diet dia..
leh la mkn kat luar pulak..

nnt gambar2 mkn2 ni aku upload kemudian..
susah la nak upload pakai tab ni... 
gmbar mkn2 aritu

semangat kakak syafiqah mkn..
dia suka steamboat ni






2 comments:

sumysya said...

wah smgat steamboat siap beli bekas rebus khas..kite pakai periuk nasi jerk..jarang2 wat sbb tu x beli...tp mmg best wat sndri kan,,lg jimat dr makan kat luar tu...

Iela Fazielah said...

sumysya: eceli ila pun xbl periuk steamboat tu....pinjam mak mertua punyer sbb family hubby selalu mkn steamboat... 1 periuk lg pinjam opismate punyer....

Related Posts with Thumbnails