Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

barang IKEA itu......

wah...semua xsabar nak tau ea....
ala...xde benda ape pun.... 
tp nak beli ni dok pikir byk kali jugak la..
siap termimpi2...
pastu pikir nak letak belah mana
tp kalau xbeli nnt susah pulak..
sebab lama2 aku rasa mcm dah jadi urgent pulak..

ok..sebelum aku tunjuk brg apa aku bl..biar aku tunjuk dulu...
barang apa yg aku kata penting sangat nak aku simpan pada benda tu nnt..
ianye adalah...
koleksi novel aku ni hah...!
dah nampak bersepah n semak dah ni..


jadinyer...lepas pikir2...
aku meneruskan niat membeli benda ni...
korang tgk novel tu mcm sikit kan??
tp dah nak cecah 50 buah ok...
so... penyelesaiannyer.. ianya perlu diletakkan disebuah bookcase!
jadi..brg yg dibeli aritu adalah...

BILLY BOOKCASE with DOOR


pilih salah satu dr 4 jenis pintu ni...
serius...kat sini je kat 1 jam aku dok pikir tau..
nak amik pintu yang mana satu...
nak pilih pintu pun dlm dilemma ok...

kat sini ada 4 jenis pintu...
dan sah2 harga pun lain2 kan...
so...dok pilih : 
1. nak pintu kayu separuh kayu separuh cermin ke... RM60
2. takpun pintu cermin frame kayu ke....RM80
3. takpun pintu cermin aluminium frame keseluruhan kosong ke.. RM190
4. or last choice pintu cermin aluminium frame ada corak bunga??..RM190



lepas pikir punyer pikir..punyer pikir... punyer pikir...
aku decided...
amik yg no.4...

nape ye??
sbb kalau amik pintu rangka kayu mcm xmatch pulak..
sbb semua pintu kabinet kat rmh aku semua pakai aluminium frame

so..blik rmh...mlm tu adik aku tlg pasangkan...

korang abaikan peti ais susu betul2 kat depan pintu msk rmh aku...
xtau mana nak letak dah..
nampak penuh rmh aku

so..lepas pasang...
inilah rak dia...
lokasi betul2 sebelah rak tv ni...
lom pasang pintu lagi ye,,,


lepas pasang pintu n alihkan novel tu...
barulah nampak xserabut lg dah kat area hall nikan???
insyaallah kot ada rezki lebih nnt...
kita belilah sebijik LED tv saiz 42inci ke..
mmg kosong betul dinding aku ni tanpa kehadiran tv...
lega betul bila dah susun novel kat rak ni...
lepas ni brlah rasa syok dan berkobar2 nak tambah koleksi novel lagi kan...hehe...

kata adik aku bila dah letak rak sebelah mcm ximbang...
tp pada aku mcm ok lah...
nak tambah lg satu rak tu.... tunggu 1-2 thn lagi kot...
giler ko.... harga rak tu Rm125 je...
tp harga pintu dia RM190 ok... mahal pintu dr rak...
idok le aku bl lg dlm ms terdekat ni....

so..sekian utk makluman korang2 semua.....daaaah!



12 comments:

mummy_ayu said...

wah..cantiknya...he he he..dah susun cun2..baru lagi bersemangat nak tambah koleksi..best best..hubby Ayu dah bising dah sbb kata dia..aik.. makin banyak je novel Mimi..memang la kan?

Iela Fazielah said...

mummy-ayu: mestilah makin byk...sebulan w/pun sebijik..xpernah miss beli...

Nad @ MamaZN said...

Ooo, rak buku..peminat novel gak kak ilah ek? Mcm mummy ayu :)

alyyani said...

VERY VERY NICE KAK. BANYAK BUKU BOLEH DIISI LAGI TUH. AND KALAU DAH PENUH, SEBELAH DIA BOLEH BELI SEKETUL LAGI. HEHEEH..

eyndayusoff said...

Nice!! Nampak kena dgn perabot lain & warna dinding ;-)

mamalieyna said...

dh cun dah... baru best pandangan mata kan..^_^

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Yana pun semakin hari bertambah koleksi novel.baca nye dop lagi.. huhu. teringin gak nak beli rak.. nanti nak jenguk IKEA. tapi takut terbeli benda lain..sigh, nafsu =(

SyaNa said...

haah lawa rak tu..ape ke pintu lg mahal kan
tu yg x suke beli kt ikea, sbb harga sume asing2

- dieyana - said...

ha, dieyana pun ke ikea minggu lepas...heheh... ha okey la tu iela, nmpk kemas n tersusun novel awk....ades, mahal pintu drpd rak..huuhu

Dilla Ady said...

byknye koleksi novel akak..sy punye ciput jek..nipis2 pulak tu..huhuhu

sy pun ade rak sendiri tuk majalah n novel tpi cinonet jek kak..

Iela Fazielah said...

dilla ady: xpe... janji ada koleksi...

Iela Fazielah said...

alyyani: haha... tulah..byk tmepat kosong lg tu...

Related Posts with Thumbnails