Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

imran 6months n 1st meal...

arini imran dah pun genap umor 6 bulan...
alhamdulillah...
syukur pd Allah yg mengurniakan kesihatan yg baik buat anakku Imran..
eceli last 2 weeks imran kena demam viral dan cirit birit...
tp alhamdulillah.... since ari rabu aritu cirit dah xde...
syukur sgt... mungkin bak kata org... imran sakit nak ringatkan badan....
tp mmg badan dia nampak susut sikit pun....
dan imran juga dah boleh mengesot ke depan...
siap dah angkat bontot lagi mcm nak merangkak...
advance giler adik ni..hmmm...

ok.. saksikan...menu pertama utk santapan adik imran...

menu pertama imran...
cuma beras segenggam je..
masak bubur nasi..

dah masak bubur..kita blend guna philips blander yg comel ni
aku ada bekas tupperware ni...
gunakan utk isi makanan imran

ngam2 dpt 3 bekas..
kalau ms irfan dulu...
1 bekas ni utk 1 kali meal...
nnt..bila anak dah mkn 3 kali sehari...bg 3 bekas terus...
lg bersih dan kemas...

then....ms utk suap...
tatap dulu muka encem boy ni...
suka sgt gigit jari..

pakaikan bip n suap!

muka mcm pelik...
apsal mama masukkan benda kat mulut saya??

muka tgh mamam nasik...
comelnyer!!!..

aku teruja ok!..
kesimpulannyer.. utk 1st time n 1st day imran makan bubur ni...
dia abis 3 sudu je ye...
lepas 4jam...ptg tu kami jln2 kat ikea...
amik kaw dia berak kaw2 punyer!
perut dia br nak serasi kan...

pastu mlm tu tgh malam...
dia berak lg... jam 2 pagi ok.... 
next morning ari kedua...imran dah ok...
smlm ari kedua dia mkn..
abis stengah bekas bubur nasi tu.... hebat adik imran...

hari ni hari ketiga hanr imran ke taska dgn sebekas bubur lg...
nak tau apa respon cikgu pulak...
n mlm ni kena masak menu lain pulak utk adik imran..
nak masak labok merah pulak la...

serius aku ckp... anak dah 3... tp bila bab nak mkn camni..
sibuk aku rujuk buku balik ok...
buku ni...





5 comments:

- dieyana - said...

wah, seronok! dh mkn..kemas n tersusun cara iela...letak dlm tupperware comel..;-)

Zura@Iwan said...

alhamdulillah imran dh mkn yer...lama2 lg sakan la mkn..

mamalieyna said...

waa makin montel dak imran nnti ..lalala..best..best..

hehe, sila rujuk buku untuk kepelbagaian menu anak2x,, eina je tak rujuk buku pun, masak asal apa ada jer..=P

Nad @ MamaZN said...

imran dh makan, yeay!
sangat comelll...!!!

damien said...

cayalah anak papa. makan banyak2 ye. love imran

Related Posts with Thumbnails