Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

perkembangan yang xberapa bagus - Iman Imran

owh...rasa sayu je hati...
pagi tadi selesai menjalankan misi khas utk Imran..
ke Unit Audiologi Hospital Putrajaya..
pepagi seusai solat subuh aku berdoa agar dipermudahkan segala....
diberikan kesihatan yg baik utk ank2 ku semua..
termasuk utk diriku, suamiku, ibu bapaku dan mertuaku...
rasa berdebar sgt..


ditambah lagi smlm syafiqah diserang semput...
balik sekolah aku jemput dia smlm dah menangis2 n muntah2..
terus bwk gi klinik n amik nebuliser..


mmg haru biru aku rasa hidup ni..
risau bgn pagi ni syafiqah still sakit dan xdpt gi sekolah..
minggu ni syafqah final exam...
alhamdulillah... dia bgn dlm keadaan yg sihat...
xde sesak nafas lg...
aku siap mintak tlg adik bongsu aku tlg antarkan syfqah ke sekolah
sbb aku kena berkejar ke hospital putrajaya...
nasib baik ada penyelamat..
kalau x...mmg aku bengkok sbb kena berkejar kesana ke mari sorang2

sampai hospital putrajaya mencari parking pulak 1 hal..
appointment jam 9.30...jam 8.15 aku dah ada kat parking HPJ..
nasib baik bila ada pasangan India ni nak keluar parking..
siap dia lambai kat aku suruh masuk tempat parking dia...
alhamdulillah..Allah mudahkan segala...

then ms ditunggu2 tiba...
lepas borak2 dgn pegawai kat Unit Audiologi tu,,
dia pun memulakan test...
resultnyer...
60-70% Imran kurang pendengaran...
lg pun imran still batuk, berkahak dan selsema..
ujian yg dijalankan xberapa tepat...
pastu nak ditidurkan xboleh sbb imran xsihat..
bahaya katanyer...

ms buat test bunyi tu..
aku disuruh pandang ke depan smbil pegang Imran
then imran diberikan mainan utk main..
pegawai tu bunyikan benda dr belakang aku sebelah kanan...
dr bunyi paling slow ke kuat...
imran hanya respond pd bunyi yg paling kuat sahaja...
itupun lambat2 dia toleh...
buat pada belah kanan pun sama...

kesimpulan...next month akan adakan ujian detail utk imran
tp aku kena pastikan imran betul2 sihat...
kata peg. tu dlm telinga imran ada air.... emmm entahla...
aku call hubby lepas keluar dr Unit tu...
hubby pun xsenang duduk...risau sgt..
hopefully next month ms test tu hubby dah ada...

next month appointment utk Imran..
dah ada buku appointment n siap bg  kertas arahan utk check up next month


risau kan bila anak sakit mcm ni...
bab pendengaran ni bukan perkara kecil...
akan efek percakapan dia nnt...takut sgt..

td petang aku borak dgn sorang doktor kat opis aku...
dia ex-doc kat klinik pakar ENT HPJ... dia kata jgn risau...
byk kaedah boleh dilakukan nnt...
aku tawakal pd Allah n aku kena lebih byk berdoa utk kesejahteraan anak2 n family aku...
kengkawan pun tolong doa sama2 ye...harap imran xde pape..

11 comments:

adianiez AIDA said...

Sabar... doa...
Di peringkat awal, masih diperiksa. Insya'Allah xde pe.

Nad @ MamaZN said...

AllahuAkbar...
Akak sabar byk2 k...
Keputusan tu x tepat kan?
Maybe pasni bile imran btul2 sehat baru dpt keputusan yg betul.
Kita doa sama2...

mamalieyna said...

huu~ Insyaallah jgn risau sgt, tak ada apa tu..Insyaallah.. eina dl camtu jgk risaunya.. sbb 1st check pendengaran dia abnormal.. kali ke-2 alhamdulillah ok..hrp imran pun mcm tu..Amin..

tp yela, nak buat test tu, anak kena betul2x sihat, diorang kasi ubat tidur sblm buat test...

hrp2 takde pape ye..jgn risau sgt, berdoa je.. TC

shida rahman said...

kak,sabar dan doa bnyk2 k....moga tuhan permudahkan segalanya..amin....

atfina said...

semoga ila di beri kekuatan.. ikutla dulu segala prosedure dengan pemeriksaan yg kena buat tuh... InsyaAllah.. kita doakan yang baik baik ajer...

sumysya said...

patut la ade nampak kat hospital tp segan nk tegur takut silap org...nampak kurus real2,,,dlm pic blog ni cam besar je,,,,arap imran ok...

.:nhalilah:. said...

harap sabar ye.. dugaan Allah ni..

Iela Fazielah said...

sumysya: nampak kat spital? awk keje kat sana ke??? nape xtegur?? ila xkurus pun..debob mcm dlm gmbar jugak..hehe

Zura@Iwan said...

ya Allah...serius plak sy dgr..

hrp2 imran will be ok k...jgn risau...

#sy pon rasa risau kt ank sdiri nie..huhu

alyyani said...

insyaAllah tkde apa tu kak. mungkin masa tu imran tgh tak sihat, so result tak berapa accurate. saya doakan akak kuat handle anak2 dan anak2 akan sihat hendaknya. take care kak. and jgn lupa remark calendar next appointment. :)

Dilla Ady said...

ya allah kak, takutnye dilla bace..takpe kak, sabar..byk2 doa tau..

dilla doakan imran takde pape...

Related Posts with Thumbnails