Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

tahniah bapak!

n3 khas utk bapak mertua ku...
Tahniah diucapkan
smlm....UPM anjurkan 1 majlis konvokesyen khas utk bekas graduan Uni. Pertanian Malaysia
batch 1974, 1975 & 1976...
anjuran Pusat Alumni UPM...
majis ni dipanggil..

majlis Apreasiasi Mentari Serdang...
sedap betul nama dia

eh kenapa buat utk bekas2 pelajar ni??
al-kisah kata bapak..
ms thn 1974- 76 tu UPM sedang berpindah..
pindah ape aku pun xtau la... info xjelas..
so..masa tu semua graduan ni xde majlis konvo pun utk diaorg..
diaorg grade n dpt sijil yg dipos xsalah...
sian kan?? xde majlis masa tu..
lani dah tua br dpt jumpa geng semula..


mmg org2 veteran la yg dtg...
kira pangkat2 atuk & nenek..
bak kata VC Datuk Ir. Dr.Radin smlm... 
yg xde pangkat Datuk or tan Sri tu.. kira atuk la jugak..
hehe...
tp jgn tak tau...smua tu skrg jwtn besor2..
siap ada jd pengarah Air Asia, Felda, Mardi, Felcra n macm2..
mcm my FIL la... dia RGM kat Felda...

smlm boleh thn ramai gak yg dtg...dlm 365org alumni yg dirai...
tu lom campur yg bawak anak, bini, dan cucu...meriah dewan
batch bapak je seratus lebih..
Bapak konvo utk Diploma Pertanian 1975..

aku dtg temankan my MIL utk tgk bapak amik scroll..
syagnyer tgh syok2 tgk...boleh lak member opis msg ada hal opis...
terpaksala aku blk opis jap..
terus aku termiss part bapak amik scroll tu...
MIL xreti pulak nak snap gmbr guna ipad dia...dah xde gmbar...
tp xpe... nnt tunggu gmbar konvo betul2 siap..leh tgk balik..
aku dtg balik...majlis dah abis...saber jelah..

sempat snap gmbar bapak tgh berjalan keluar..

then...
amik gmbar ibu n bapak sama2...
tahniah bapak...seronok tgk...
thn depan insyaallah anak bapak pulak konvo...
tp dia dgn OUM pulak...
xsabar nak snap gmbar dgn anak berderet tgk bapaknyer pakai jubah..haha


last skali diaorg snap gmabr ikut batch..





siap nyanyi lagu lagi tu...cayalah...mmg best..
smlm...semua bekas graduan dikurniakan oleh bekan mantan VC ..Tan Sri Datuk Dr. Rashdan Baba..
naik jaguar lg tu....huhu..
papepun respek kat tan sri walaupun dah tua...tp masih sihat dan kuat..
dia tetap nak smapaikan ijazah pada semua graduan smabil berdiri...



1 comment:

mummy_ayu said...

best tu....congrats yer to ur FIL

Related Posts with Thumbnails