Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

jawapannyer......batu seremban

ni haaa...anak dara sorang ni..
sibuk suruh mama buat batu seremban utk dia...
kakak kat taska dia semua main batu seremban...
siap ckp...mama boleh buat guna kacang hijau atau beras... 

yela.... mama xnak menghampakan kakak syafiqah...
nnt mama buatkan..
so...projeknyer...
kemas2 kain2 lama...teringat ada kain sekolah abim syafiqah..
guna kain ni jelah....
siap pesan kat papa...
wassup je... skrg kan org wassup je...
nnt tlg blkan kacang hijau nak buat bt seremban utk syaifqah...

skali balik dia bl kacang merah...
sabar jelah...lawak pun ada dgn mamat sorang ni..
kacang merah pun boleh la...
so.. projek potong2 n jahit2 pun bermula...

brgnyer...
kain sekolah lama...
brg jahit...

hubby suruh pakai mesin jahit je... cepat sikit..
aku malas nak kuarkan dr almari.. leceh..
ni pun jam 4 pagi aku dok menjahit tau..
dah lama xmenjahit... sebijik batu seremban...stengah jam br siap..

ok... cara aku mudah je...
lipat 2 kain... lukis bentuk 3 segi...
then potong

hubby tanya lagi..nape xbuat empat segi je..
saje je.. nak buat bentuk 3 segi...
macm2 laki aku ni....asyik tanya je..

dah siap jahit...masa utk masukkan kacang..
kelakar pulak pakai kacang merah..
lantak la labu...

akhirnyer...
siap gak... batu seremban utk syafiqah...

sory,.. gmabar sebenar aku lupa nak snap...esok2 aku masukkan ye.
tp xle secun ni...haha...

suka syafiqah dpt main batu seremban dgn kawan2 dia..
esok tu dia cerita..
kwn dia dia asyik nak main dia punyer je.... 
sbb batu seremban kakak cantik..
iyo lah tu...
lepas tu br dia ckp... kwn2 dia semua beli je bt seremban tu..
laaa... aku tepuk dahi..apsal kakak xcakap..
kan bl lg senang...tp aku pun xkisah...
yg kita jahit utk anak lg dia sukakan??

dan ada 1 kisah lawak pasal b seremban ni adlaah ms aku tanya syafiqah..
dia nak bt seremban ni berapa bijik? sbb aku ms tu br done jahit 3 bijik je
nak tau dia jwb pe??
mama: kakak...mama dah jaht bt seremban kakak...tp mama br jahit 3 bijik je
kakak nak bape bijik>?> nak 5 ke nak 7???
syafiqah: kawan kakak semua main 5 bijik je... tp kakak xnak byk..kakak nak 4 BIJIK je...

oh anakku syg... mama dah gelak smapai menangis kakak..
mana ada org main bt seremban 5 bijik...?? kakak sungguh kelakar
mcm2 syafiqah ni...budak2 le katakan...

mlm ahad lepas buat kelas tutorial ajar syfqah timbang bt seremban tu...
lambung pun xpass.. nak timbang lg xreti...
kat sejam ajar... akhirnyer pandai..
tp masih lg dlm tempoh belajar...
xpe kakak...sikit2...lama2 pandai....
itulah cerita syfqah di musim cuti sekolah ni

No comments:

Related Posts with Thumbnails