Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

repair basikal lama kakak utk abg...

n3 pertama thn 2013..
kisah pasal basikal

dah lama dah janji dgn irfan nak repairkan basikal lama kakak ni...
papa blkan basikal ni dulu thn 2009 ms tu umur kakak syafiqah 3 thn..

skrg kakak dah 6 thn... dah ada basikal br pun..
so..bsikal lama ni dah xpakai dah...
yg sibuk nak naik abg la...
tp sebb dah lama xbwk..tayar pun dah pancit..
lg pula siap meletup tayar ni aritu bila aku pam..
yelakan..dah lama..3 thn dah...tayar pun dah merekah..

so smlm blk keje...aku singgah kedai basikal kat sri kembangan ni
dah siap2 prepare ptg ahad aritu mskkan basikal dlm kete Livina..
kalau x masukkan awal2....tu yg berbulan2 janji nak betulakn tayar tp xbuat2 jugak..
nak harapkan apaknyer.... janji tinggal janji jelah...
huhu..

ok..
eceli last year syafiqah dah pun bwk bsikal tayar 2..
dah xpakai tayar 4...
so basikal merah ni mmg dah xde tayar dah..
leh rujuk n3 ni..

disebbkan abg irfan br nak tukar ke basikal besar..
aku kena pasangkan semula tayar ke3 & 4 utk basikal ni..
kakak syafiqah dah dpt basikal baru...
nnt aku tunjuk basikal baru kakak ye...



ni br lepas tukar tayar belakang yg dah meletop..
sebijik tayar RM18..
tiub RM7
lepas sipa tukar tayar..
pasang tayar kecik pulak
Rm18 jugak

ok siap dah basikal  abg irfan..


basikal lama abg irfan..turunkan kat adik imran pulak nnt...

buat ms ni kena bungkus elok2 n letak blkg rmh..
sbb adik imran br nak msk setahun..
aku plan nak blkan imran basikal roda 3 ni...


dah tanya harga dlm Rm120 sebijik..
papa...nnt belikan ye...

gmabr irfan bwk basikal merah ni lupa pulak nak snap ...
ok dahhh

1 comment:

Ibu Lala said...

hye salam kenal..jom singgah ke blog saya.

Related Posts with Thumbnails