Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

bakal chef??

hohoho./...
ari ni aku bz weh...
ni ptg br done karang certia..
ala..certia ari sabtu ahad lepas...

ni ada budak ni...
tetiba sibuk dok main periuk mama dia..
sib baik periuk keluli..
ke hulu ke hilir dia seret periuk mama..
diketuk2 dgn sudip...
nak jd chef ye dek...
lama gak la dia ralit main periuk ni...
dalam sejam lebih...


dari duduk siap baring lagi...
kelakar pun ada...


janji dia nak main sorang2...
kalau x asyik nak berdukung je...
xlarat ooo...
imran oh imran...
now dah nak msk 1thn 2 bln...
alhamdulillah...
dia dah stat bercakap...
jln mmg laju la..boleh la lari 5km sejam..haha
mkn leh thn..tp masih lg dgn nasi bubur homemade by mama
selain tu hanya koko crunch, honey star, pelbagai jenis coklat n jajan..
tu je dia mkn..yg lain.. xmau
air... semua jenis dia minum..
dah hingga kini..bab menyusu..masih lg susu aku sepenuhnyer..
w/pun EBM makin menyusut...susu perahan pun cukup2 mkn..
tp leh bertahan lagi la..

bab ayat percakapan..byk dah improve dah imran ni..
boleh sebut NYAK ~ nak
AMMMMAM ~ nak mkn
NAK ~ taknak sambil geleng
MAMA ~ mama la...n nak mintak dukung pun panggil mama

dah paham bila kita suruh buat sesuatu...
kalau kata tlg amik barang...dia amik brg yg ditunjuk n berikan pd kita..
lepas minum suruh letak botol kat sinki pun dah reti..
lepas bukak bj suruh letak dlm bakul pun dah pandai...
suruh baring nak minum susu pun pandai...

alhamdulillah... imran membesar dgn sihat dan ceria..
sayang imran ketat2!!!



3 comments:

mama lieyna said...

Imran membesar dgn jayanya..alhamdulillah..

Hikhik..leka sungguh imran dgn periuk n sudip tu.. :-)

mummy_ayu said...

ooo..nak jadi chef yer..ok la tu..

adianiez AIDA said...

sayang imran jugak ketat2.
clever boy, da byk perkembangan imran ye :-) moga sihat ye darling...

Related Posts with Thumbnails