Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

berbuka bersama family Sentul

cerita berbuka puasa ni eceli ms minggu pertama puasa lagi...
ai kan xdann nak story mory...
so... ni br dann.... cerita gitew2 jelah ye...
just nak kongsi kemeriahan berbuka dgn adik beradik, ipar duai n abah & mak..
smabil tgk baby baru... my nephew...
lokasi di rmh adik lelaki aku kat jln ipoh,
rmh apartment jenis suah nak parking n susah nak masuk..
xgemar betul aku.... tp dah dia suka kan..
aku xsuka dgn sistem security n kad yg sgt menyusahkan...tp bgs utk keselamatan

part mknn...style port luck..
setiap org bwk 1 mknn yg telah dipersetujui..
tuan rmh tukang bancuh air n masak nasi je..
xyah susahkan tuan rmh...senang gitew

so.. jam 6ptg.. sorang2 samapi..
mana yg blk keje bergegas meredah hujan..
mcm aku, seawal jam 4ptg dah keluar rmh sbb part aku tukang bl ayam 5star kat lembah pantai
tu pun dah dtg jam 4.30, stengah jam jugak la hubby dok beratur nak bl ayam golek ni...
dlm hujan lak tu....sian... tq ye en. Don.



terbaik la ayam 5star ni.. mmg lima bintang la..harga ayam ni thn ni sekor RM22.50
beli 2 ekor..

menu lain,
aku bwk gulai udang dgn cendawan.. ai msk sendiri ye.
pasal brg pasar ni dah alang2,,mmg aku nak complen.. mahal giler...
udang aku tu... Rm30 sekilo...nagis mak...aku bl 1/2 kilo dpt 16 ekor..
ko kira sekor udah bape harga... +- RM1 sekor ok...
sapa bazir xmau mkn udang.. aku amik n mkn... mahal oooo..haha
adik aku siti bwk asam pedas ikan pari ...(bapak merrtua adik aku yg masak ni...)terbaik la
untung adik aku dpt babpak mertua rajin n suka masak
siap bapak mertua dia bekal sebotol ikan bilis goreng kering yg pedas berapi lg..
pastu,
ayam 5 star 2 ekor
sayur goreng (tuan rmh msk)
ada tomyam campur (bl kat kedai by adik aku manja)

konsep portluck kitaorg aritu,
sape sempat, leh msk..sape xsempat leh bl kat luar or order..
jgn susah2kan diri...ye dak??hihihi


menu tambahan... murtabak by abah... bl kat PARAM je

adik aku yg bongsu Fadlisyah siap tmepah mini cheez tart... ni kebaboom sedap dia..
siap tapau bwk blk la... sbb sedap sgt....
mak masak seri muka n kuih kole kacang

suasana menunggu waktu berbuka..
chatting, surfing, lepaking, baring...semua ada
budak 2 org ni main kad tp mulut kecoh... menjerit je keje dia

aktviti mkn2... xsnap gmbar la..
aku rs..dari time org azan hingga abis mkn...20 minit je dah lesap semua mknn masuk mulut..
punyerlah sedap n sernok mkn smbil borak kan...
siap nasi habis lg tu....tuna rmh mkn last sbb kena tunggu nasi masak semula...
ko bygkan kebest'an mkn-mkn aritu

lastly...sesi candid camera
layanz...




next time kita buat camni lagi ye...
daaaa

2 comments:

- dieyana - said...

kat mana rumah adik ni iela? jln Ipoh? apa ke anam apartmentnya? sdpnya iela kuih yang mak masak tu....

Iela Fazielah said...

apa nama apartment tu ek...lupa la... dekat dgn kem askar tu....

Related Posts with Thumbnails