Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah baju raya mama pulak

aku tgk SMS yg dihantar oleh cik tailor ni buat aku rs nak fengsan.

 

belum amik pun baju yg ditempah...
aku agak sepasang bj aku upah dia berharga Rm75 sepasang kot..
utk syafiqah RM55 sepasang...
aku tempah sorang 3 pasang... ni kes nak bj mak anak sedondon la ni...
wahhhhh fengsan 2kali ooo....
bila forward msg tu ke papa dia sbb mintak dia "payungkan sikit" bini dia utk byr..
dia jwb.....


muahaha....

hish...mmg rugi la anatar bj gi tempah ni..
bl dah siap lg untung kan...
ni kain lagi murah harga dia dari harga upah...
tp nak wat camne..ai kan badan standart sharifah aini...
muahaha...
cuba bl baju dah siap..tpkan... tulah..xmuat tang dada..
biasanyer... kalau bj dah siap aku leh pakai saiz M...bahu nice2 je
tp xmuat tang dada...yang lain semua sedap n ngam2
kalau saiz L... nnt bahu jatuh... kat dada pun rasa longgar sgt
terus nampak gedobos sgt.. tu yg kena tempah tu...
nak antar alter...kebyaakan tailor xmau oter bj...

nampknyer... tunggu gaji khamis ni br leh gi collect baju...

11 comments:

pena rozie said...

Bab menempah syok jer... Bab membayar fengsang ma....

ciksuen said...

same la cerite kite..i tempah jugak sbb nk sepasang ngan anak..harga total lebeh krg dgn u la...balik kg aritu terus suh mak ajarkan wat baju..azam da xnk tempah tahun depan..hehe

Nad MamaZN said...

Saya tempah baju 1 famili
Baju melayu papa n zakwan
Baju kurung mama n nayli
Total rm170
Tp semua sorg sepasang la
Tu pun pengsan nak bayo haha

Farah Izza Shafik said...

waaaaaah!!! mmg mahal laaah kalo nk tempah skrang nih.. kiterang recycle jeks baju dari wedding adik arituh.. hik hik

Iela Fazielah said...

pena rosie: itulah pasal..... pengsan renjis air sedar.. pastu pengsan balik..haha

Iela Fazielah said...

ciksuen: ila tau buat baju...tp hasildia mmg hancussss...haha... pandai buat bj kurung biasa je.. bj riau xreti... skrg nak pakai bj riau je....

Iela Fazielah said...

nad: betulla.... rm170 pun terasa inikan 2 kali ganda...waaa

Iela Fazielah said...

farah: bj ms wedding adik ila thn lepas dah pakai buat gi opis... tu yg kena tempah baru jugak

Mar Mansor said...

mak aih..mahalnye..
nasib la mak saya mmg tukang jahit..smua hulur kat mak..tp kena amik inisiatif utk belajar mjahit gak ni...saving..

mama lieyna said...

Makkk aiiiihh... mahainye... kurung moden ke, kurung biasa ke apa fesyen tu ilah, mhai sungguh... tp rege mmg gitu ke ha skrg ni?... tahun depan tempah eina jelah... kurung biasa rm30 je..hahaha... berangan nak menjahit la pulak... :P

Iela Fazielah said...

MAMLIEYNA: ila tempah bj riau...skrg dah biasa pakai tu.... selesa sbb nmpak cutting kat pinggang n nmpak kurus..hihi...kalau boleh ina buat...lg bagus..jimat ila

Related Posts with Thumbnails