Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

anak dara saya rajin memasak...

eh ye ke anak dara saya ni rajin memasak...??
haha...tak jugak kot... biasanyer kena panggil mintak tlg
so far ok la... nak la bertanya itu ini...
mintak tlg amik kicap, sos tiram, bwg, halia semua dah kenal la...
setakat tumbuk bawang semua lulus dah...
nak goreng je risau lg..tp bg gak dia cuba kan...

ni gmbar last week... adik aku yuyun dok msk sama dgn syfqah..
ms ni aku OT... xpasan lak yg diaorg buat aktiviti masak2 ni n siap la send gmbar kat wassup kat aku
serius aku xbukak pun wassup tu
bila blk rmh mlm tu syfqah tanya...
mama tgk x gmbar kakak msk dgn untie tadi...
oh alahai anak mama...sory..mama xperasan pun./.mama bizi nak..

dah bukak...inilah adegan dia memasak dgn makcik dia...
comey je...
nuyun..aku dah lama xpakai lesung batu tu, sejak aku ada blend comel lote jenama phillips tu..
muahaha


kakak tumbuk bawang dgn ayunyer...haha


pastu tlg masak sayur...
ada gaya chef ni...

tgk dapur aku serabut kan...skrg terpaksa gantung kuali kat tingkap tu
dulu kuali n periuk aku, aku gantung n susun dlm almari bwh tempat masak
tp sejak budak dobot yg sgt cerdik tu ada.....
habis kuali & periuk aku dia susun...
mama xkisah dik adik nak main periuk mama...
tp periuk n kuali mama berat2 dik..
jatuh atas kaki mmg sakit giler...
mama standart pakai periuk tupperchef yg jenis cooper stainless steel tu..
xrisau kemek walau adik  baling o lanbung2 dik oi....
tp risau kalau terhentak kat kaki..bengkak sebulan dik...
jadi utk keselamatan..kena gantung tinggi2

ha...!kan...mama dah siap bebel bg nasihat ni..
aduhai..nak besorkan anak 3... memacam...


ok... sambung cerita masak2 syafiqah n untie dia..
menu masak.... sup telur, sayur goreng n nugget...
simple tp nampak sedap
kata untie yuyun...irfan mkn 3 pinggan..
kakak makan smapai jilat pinggan...
haaa..tu mmg sedap tu...




lastly...rupa lepas mkn n kemas meja mkn...
haha..penat ye kakak....
mcm tu lah mama rasa...
now.. kena belajar dgn untie dia..
dgn mama asyik lari2 je...pandai dia...
daaa

4 comments:

mama tisya said...

bole dh ganti mama tlg masak..hehehe

mama lieyna said...

Untung ada anak sulong pompuan kan, boleh menolong di dapur..:-)

Cayalah kakak!

mummy_ayu said...

ala so sweet..betul kata Amy & Eina....untung ada anak dara besar..leh harap.nie Ian..emm..harap buat sepah boleh la..but now..bab angkat baju, buang sampah..boleh la minta tolong Ian...ok gak la kan.

Rizziela said...

bestnya ada org yg tolong

Related Posts with Thumbnails