Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

my new wall deco dah digantung...

akhirnyer.. sabtu lepas.. berjaya menggantung my new wall deco...
tq tu airiswalldeco yg menjual n tq tu nad a.k.a mamaZN yg suggest airiswalldeco ni...
nak menggantung ni byk keje tau...
kena kopek bingkai ikea yg lama, buang segala doublesided tape
tampal blk cat terkopek pakai sealer
then drill dinding...by myself ok...
tp xberjaya sbb dinding tu keras giler n ada beam rupanyer..
akhirnyer...ketuk pakai paku dinding..
sungguh buang masa..haha...

ni rupa dinding lepas aku kopek semua bingkai lama
then aku cuba drill...
tp masuk xsmapai 1 cm... 

last2 aku ketuk pakai paku dinding je...
then cuba gantung bingkai...
nmpak nice...
then terus ke aktiviti mengecat...

inilah catnyer
aku pilih warna Vanilla... n serius mmg sama warna dgn dinding asal paragon...xsangka
tp aku hangin dgn cina jual cat ni..tong kemek dia bg aku..
aku mintak tukar dia xmau tukar... tp dia bg diskaun kat RM16 gak...
amik jelah... setong cat Jotun Majestic Royale Matt 5liter - Vanilla RM104 sahaja...


dah akhirnyer.... 
lepas 6 jam termasuk cat seluruh bahagian ruang tamu bawah
inilah hasilnyer

after tukar...


dan ni b4 tukar...


 ada perbezaan x??
eceli xnamapk beza pun..haha
cuma lebihnyer now kat area bwh rmh dah ada ayat2 al-quran
sebelum ni hanya bahagian atas je ada ayat quran....
sbb sebelum ni kat bwh  xde satu pun ayat quran yg betul2 menarik hati utk digantung
now... dah terlaksana...

insyaallah... next projek,
cermin ikea lama hitam n merah tu aku nak tampal di bahagian tangga pulak..
tunggu......

# sebenarnyer hari sabtu lepas mmg aku buat keje giler mengetuk n mengecat ni semua..
aku rasa nak buat n terus buat...
sepnjang hari dok buat bendalah ni tnpa masak semua...
satu rmh berpuasa - ifan n syafiqah cuma minum milo n koko crunch shaja
hubby tanya apsal..??
aku just ckp saje nak release tension! boleh>>??
n serius.. lepas cat dinding semua n nmpak rmh berseri aku terus rasa bersemangat..
pelikkan...6 jam buat keje aku xletihpun..
mlm tu aku ke alamanda soping brg dapur n blk jam 10.40 mlm..
mana kekuatan aku dpt pun xtau...
mlm tu aku tido dgn lena... 
tq ya Allah... just Tq... i feel better!

11 comments:

mama lieyna said...

Tahniah sbb brjaya :-)
Buat sesuatu kena tekad n bersungguh hati, bila tgk hasilnya..hilang segala penat..rasa puas hati :-)

Fizah said...

suka sgt tgk kufi tu..minat tp lum dpt nk beli lg..=)

@lfidah @dim said...

memang kena kuatkan semangat..bila ada kekuatan macam2 blh kita buat tanpa erti penat..

mamaqari said...

rajinnya iela mengecat bagi..sorang2 pulak tu..respect btl la=)

mummy_ayu said...

wah..cantik..sama la frame kita..Ayu pun beli gak, tapi lum gantung lagi....nice sgt..

Farah Izza Shafik said...

mmg sgt nice ilah... :) proud of u for pulling through!!

Nad MamaZN said...

Cantek! Nampak lagi berseri

- dieyana - said...

bestnya! bila la nk beli jugak ni! ;-))

- dieyana - said...

bestnya! bila la nk beli jugak ni! ;-))

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

cantik ! sama macam saya kak, kalau dah dapat buat 1 kerja yang saya suka, langsung tak rasa penat. lupa semua.. hehe. pastu puas hati :)

Drill Lubang Skru @ Water Heater Area Putrajaya: 0176431977 said...

Salam tuan blog, nak tumpang iklan sikit ye...

Pemasangan Shower Water Heater / Drill @ Tebuk lubang Skru dinding konkrit, dinding jubin, pemasangan bracket TV, PEmasangan kipas siling, kipas dinding, pelbagai jenis lampu, pasang frame, cermin, rak dinding dan sebagainya.... Untuk Kawasan Putrajaya dan area bersebelahan dengannya...

Sila lihat blogspot saya untuk info lanjut: http://shower-heater.blogspot.com
atau boleh hubungi saya terus di 0176431977 (Call / sms / WhatsApp)

Related Posts with Thumbnails