Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

syafiqah n aku pulak yg sakit

smlm....
syafiqah tetiba batuk2 teruk...
berkahak n dia kata xleh nafas...
hampir bergaduh jugak aku dgn papanyer syafiqah sbb done2 tu aku suruh dia bwk syfqah ke klinik....
tp papanyer kata, xyah..suruh pakai ubat biru dulu n pantau...
aku takut weh....
tp ms tu syfqah boleh mkn lg... leh naik turun tangga lagi...
cuma dia kata dia penat nak ckp n dada dia berdebar...
malas nak hujah panjang2....
aku ikutkan jelah apa papa dia ckp...
kata nye...sapa yg pernah kena attact asma??? dia ke aku..
welll...mmg aku sihat walafiat....xpernah kena attact bagai..
so... jgn citer banyak....
suruh syafiqah tido  tanpa buat apa2....
tido dan rehat, xboleh cakap, xleh baca buku, xleh tgk tv,
kata papa, bila dia rehat, muscle xbekerja dan oksigen leh guna utk smapai ke kepala..
mcm tu lah teori dia...

then dia dpt tido dgn selesa sepanjang mlm,
sebelum tu aku siap sapu vicks kat blkg n dada dia
tp bleh syfiqah cakap xrasa pe....kulit buaya betul budak ni
jadi, letak minyak yuu yee..br dia rasa panas...n tido dgn aman 
tp batuk2 mmg sentiasa ada la

so, pg smlm, ke PKU utk jumpa doctor
then doc suruh amik nebuliser...
1 kali je...


then... bg ubat, n balik rehat kat rmh,,,
alhamdulillah.. harini dah pulih tp still ada batuk sikit...

yg aku lak....
imran demam lepas papa dia balik...
aku agak demam rindu kot,.... bayangkan...kat 10 minit papa dia tegur dia xlayan
esok terus demam...demanm selsema yg teruk..
alih2..aku lah berjangkit...
so...ms bwk syfqah smlm... aku pun jumpa doctor gak..
ni jenis selsema yg meleleh2 non stop..
kejap2 bersih tahap non stop berulang2...
kepala rasa pening n berdenyut2 kat kening ni...
dpt MC sehari.. harini dah keje blk dah...keje byk wei..

pengajarannyer dari kes syafiqah.... jgn kalut... ikut ckp org ada pengalaman...
aku ni kalut sebenarnyer.... anak sakit wei...
selalunyer anak sakit time dia xde...
pastu, sakit2 je terus lembik, bwk gi klinik terus refer wad...
mana aku xkalut.... 

to papa don..... jgn marah aaaa.... saya risau je..
dah la tu sorang anak pompuan saya.... 
bkn senang mengandung dan melahirkan... inikan pula nak besarkan...
jadi pape.... sy lah org pertama akan menyesal seumur hidup tau...
(mulalah dah feel nak nangis n menitis air mata ni...)

ok dah.... babai... mesti papa don hangin je....

3 comments:

syawalsimpsons said...

TAKPE..papa paham mama risau..

Farah Izza Shafik said...

perasaan ibu... mmg risau especially bab2 kesihatan nih..

mama lieyna said...

Sebak plak baca yg ayat last2 tu, biasa la kita ni si ibu, risaunya lebih...huu..
Apapun get well soon semuanya

Related Posts with Thumbnails