Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Resepi atkins: Healthy egg muffin..

salam isnin uolls...3 hari blog xberupdate...sibuk..
 tp sekali aku update....hamik ko...
3 -4 n3 aku pulun.....

ok..... ni nak kongsi lg resepi sihat utk atkiners...
eceli kalau bkn atkiners pun leh aje mkn resepi muffin telur ni...
 sebb dia sgt ringkas n srkali sekala nak mkn lainkan....
asyik omelet je..xpun scramble egg...ni buat gaya muffin lak....

diberi nama Muffin Telur



ok...tgk BAHAN2..
mudah je.... n bahan pun xperlu byk bahan pun.....

1. Bawang di potong dadu
2. Cendawan butang dihiris
3. Brokoli dipotong halus
4. Garam n black pepper secukupnyer
5. sikit butter utk  menumis
6. 3 @ 4Bijik telur
jgn lupa muffin tray utk memasak ye


 CARA MEMASAK:



memula, panaskan oven pada suhu 150degree. ..
 kemudian panaskan kuali, letak sedikit butter dan tumis bwg smapai naik bau, then mskkan cendawan dan brokoli, goreng sekejap dlm 2 minit.
 jgn lupa taburkan sedikit serbuk lada hitam.
pada aku, dah tabur serbuk lada hitam xyah bubuh garam dah sbb serbuk tu je  dah masin


kemudian, telur dipecahkan n masukkan dlm mangkuk n pukul sikit telur.


dah siap, masukkan sayur yg dah dimasak tadi...gaulkan


 dan leh terus masukkan dlm muffin tray........
bakar selama 10 minit sehingga nampak keperangan...





dah siap.... ready to serve..
nak mkn lg sedap leh letak mayonis kew pie....as usual... sekian....

7 comments:

Nad MamaZN said...

dapnya!

Rizziela said...

walaupun diet..menu tetap sedapkan :D

Diana said...

blh tiru resepi ni..

syawalsimpsons said...

ok bahan semua ad..kecuali cendawan...ok boleh buat balik nanti

- dieyana - said...

eh mcm senang ek! mcm sdp ek! nk boleh tukar sayur lain tak brokoli tu?

Iela Fazielah said...

dieyana...boleh aje... pasti sedap jugak...

Surianti Ishak said...

salam ziarah sis, nk try u punye resipi atkins. wish me luck..
http://yanishak.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails