Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

mcm nak tukar kaler rmh jeeeew...

assalammualaikum w.b.t

lama nyer xhapdate blog..
ada cerita tp xdann nak taip....
kekangan masa.... 2 hari mengajar...
this week mmg sungguh sibuk...

ok... berbalik pd tajuk...
akukan...teringin kan....nak tukar kaler rmh ...
er.. kaler n semua warna2 brg dlm rmh tu...
hujung thn ni masuk thn ke4 dok kat Paragon...
budget nak cat exterior rmh...
lepas je Paragon 129 naik...
sbb rmh barukan....kaler cat rmh Paragon 129 sgt cantik...
lebih menarik hati n terang...
terus nampak Paragon 202 ni dah kusam...
serius! mmg nmpak sgt Paragon ni mcm bagi cat murah je...
4 thn je kaler rmh dah bughok

so.. dok kabarkan ke hubby....
jom kita tukar cat rmh kat luar b4 raya ni...
hubby kureng setuju sbb this year byk nak pakai duit katanyer..
kete pun nak kena tukar tayar n rim baru...
sbb rim kete aku mmg teruk..asyik kena tersagat n masuk lubang...
calar balar teruk...
aku budget nak cat sendiri je... kaler??? nnt pikirkan..
hubby lg xsetuju... ok.. xtau jadi ke tak...

ok... pasal nak tukar warna interior dlman...
next year la kot...
thn ke5...
teringat member dtg rmh masa aku memula pindah dulu...
dia tanya...ko nak pakai kaler merah ni smapai bila??
owh..idok le aku nak pakai smapai 10-15thn sepanjang dok rmh ni...
mmg akan bertukar...budgetnyer... dlm tempoh 5 thn...
tgk... dah nak msk thn ke lima dah...
brg rmh pun byk dah stat rosak n perlu ditukar...
terutama...meja mkn.
aku ni ikut hati... nak cepat2 bl meja mkn marble tau...
kerusi mj mkn aku mmg dah teruk dah..
tp xpe... not now... kita tunggu next year..
kumpul duit byk2...
kita tukar segalanyer..
dari kertas dinding... carpet, sarung kusyen, langsir...
semua  rasa nak tukar ko...

aku dah usha dah beberapa konsep yg cun2..
dah paling aku berkenan...kaler HITAM & PUTIH..
boleh kekalkan sikit kaler merah tu...

mcm gmbar ni



org kata..kalau skrg ni warna byk didominasi oleh merah.
kali ni biar hitam & putih pulak take over..

sbb kalau dgn pintu kabinet dapur aku nak tukar kaler dr merah ke hitam or putih...
mmg mcm xpatut la pulak kan???
kecuali KALAU AKU KAYA!!!!!HARI-HARI HARI RAYA!..
kiki...memain je...


insyaallah....
moga impian jadi kenyataan....
daaa...

sekian, wishlist sy yg ntah berapa byk dah ni...
aku sedang obses dgn kaler hitam putih skrg.... !!!!




8 comments:

Sidratul Muntaha said...

baca 3 kali
oh..nak tukar kaler rumah
kuingatkan nak tuakr rumah (sila baca ikut gaya pendekar mustar pendekar bujang lapok)

Iela Fazielah said...

haha...kelakar la kamu Sidratul Muntaha.....kalau tukar rmh... mmg akak nyanyi lagu KALAU AKU KAYA 10X pulak....kiki

Nad MamaZN said...

in shaa Allah....
moga impian akak tercapai :)
sempat gak saya tgk umah akak yg skrg hehe
nnt lepas dah ada perubahan, jgn lupa jemput dtg umh lg ek! hahaha

Iela Fazielah said...

Nad: amin... tq....mudah-mudahan tercapai.... tukar kaler dinding je n tukar warna langsir... mesti terus berubah kot.... hmmmmm

- dieyana - said...

cantik. hitam itu menawan, masuk warna merah juga tempat2 tertentu sbg titik tumpu..ewahh!

kami pun ingat macam nak tukar warna hikhihk...nak kombain kelabu cerah, gelap n feature wall merahhh hahahah... ;-))

Iela Fazielah said...

dieyana: jom tukar sesama...kena ada mood baru...kalau sama je mcm xde perubahan kan....

lovely said...

saya suka gambar ke-3 tu. cantik

O'gosh Iskandar said...

suka la yang ada gambar marilyn monroe tu...smart gila

Related Posts with Thumbnails