Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kasut raya ....settle!

alhamdullillah...
persiapan akhir utk brg2 raya anak settle dah....
selasa mlm lepas ke alamanda bl kasut anak2...
siap berbuka puasa lg kat sana
sepanjang bln ramadan ni...
xde sekali pun mkn kalau luar...
kat rmh org or family iftar pun xde..
sedih...
well...asal ajak ada org tu diet...kata diet extreme kan..
kebetulan hari selasa aritu hubby pun buka puasa dgn kwn u dia
aku buka puasa dgn anak2... siap ajak adik aku teman...

ok..jam 6.30 ptg dah dok kat Burger King siap bl mkn...
xberani nak kemana2..kang tempat mkn penuh...
melalak budak2 kang nak mkn...
time ni xramai org...
6.45 pm br stat bl mknn...
kasi imran mkn dulu..
lepas tu..berduyun org beratur bl mkn nak buka posa 

dah kenyang...
pecut naik surau alamanda n solat..
ramai betul org...

then br la operasi cari kasut...
b4 tu bl brg2 mandi aku kat watsons dulu
serius.....tgh sales..semua brg murah2..
agaknyer sale relocate watson kot....

then round2 tgk kedai kasut lain...
xde berkenan sbb hati dah set nak bl kasut clarks je...
kasut tahan lama n harga ok2 la...

tahun ni dah target nak bl kasut lubang2 utk anak..
xmau kasut tutup penuh...sbb kalau kaki anak membesar..
kejap betul kasut tu xleh pakai
kali ni bl kasut lubang2,...kalau kaki membesar pun leh pakai lg...
lebih kurang nnt kaki terkeluar kasut je...ahaha
jahat maknyer...kiki... yela..kasut bl setahun sekali je kan...
xkosa nak bl kasut byk kali....

ok...stat dgn kasut kakak dulu...
test kasut ni..
nice... tp byk saiz yg xde..
bkn warna ni ye... 

see.. byk pilihan kaler yg ada...
suka tgk kaki syfqah...kaki lurus n slim je...
ikut baka papa dia....
settle! saiz 13...biar beso sikit...lg pun tu je saiz yg ada

next.. kasut abg lak.. 
leh dia kenan kasut ni..
sbb ada lampu...hadoi....kasut kapal terbang aku panggil...
aku xkenan... tp dia nak jugak....siap merengek2...
ok..layankan

ni nak suruh adik lak pilih kasut..
semua dia sarung..
adik pun nak kasut lampu2 gak
napelak kasut clarks xde byk choice kasut lampu...??huhu
 

sib baik ada kasut kapal terbang kaler biru..
adik nak mana? kiri or kanan??

hmmm...agak2....
dia pilih mana>>?

akhiknyer...
lepas sejam lebih dok kedai kasut

hasil soping...

kami smapai rmh jam 11 mlm ok...
dlm kete bebudak dah tido...
xtukar bj pun..penat sgt le tu

esok tu bgn pg ada budak tu terus sarung kasut baru jam 5am...
sabar jelah..
daaa

notakaki: kasut pama je yg lom bl lagi....huhu

1 comment:

Aty_Fared said...

besh nyer beli kasut raya.. saya ngah menahan diri ni dari beli kasut.. sebab kasut dah banyak sangat..!!! tapi biler jalan2 mall..mesti nak masuk kedai kasut dan belek...huhu.. tahun ni nak cuba.. sabtu ni nak beli henbeg baru..harap tak kantoi beli kasut..agagaga....

Related Posts with Thumbnails