Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Projek Kuih Raya 3: Mini pretzel

ok...
smabung cerita aktiviti memasak sabtu lepas
lepas buat kuih sugi arab aku smabung buat mini petzel pulak

biskut ni pun senang giler buatnyer


barangnyer cuma 3 benda..
kalau nak buat banyak rasa coklat pd biskut mini pretzel tu..
bl lah byk2 jenis coklat ye..
aku pakai coklat n strawberi

Bahan2 Mini Pretzel:

1 bungkus biskut mini pretzel jenama Snyder's of Hanover - (RM13.90 - bl di kedai bakery Bagus)

Coklat compound or coklat masakan
coklat rice/colourful rice/sukati nak pakai apa2

Cara buat:

memula cairkan coklat gunakan kaedah double boil
dah cair celopkan biskut dalam coklat..
sukati nak buat stail apa...separuhke...penuhke.... 
kemudian celop dlm colourful rice tu...



cara terbaik...
lepas celop susun dlm dulang...

kemudian biarkan sejuk...nak cepat sejuk masukkan dlm peti ais 2 minit
dah keras coklat tu
barulah susun dlm bekas yg kedap udara.....

ok... ni nak habaq mai...
sebungkus biskut mini pretzel ni boleh dpt dalam 150 keping tau,,,
byk gile uolls...
baik buat sendiri dr korang bl online or tempah...
kos keseluruhan dlm RM20++ tp below RM25 la...


akhir sekali 
inilah hasil projek kuih raya sabtu lepas
sendiri punyer n utk mak & mak mertua


5 comments:

Naemah Umi said...

alamak ni mmg senang sgt ni...kalu suruh anak-anak buat pun ok ni...bleh bonding time ngan diorg kan :D

Iela Fazielah said...

betul naemah... Yg biskut ni syfqah yg buat...

sumysya said...

like...senangnya...kat pasaraya tak de jual ke pretzel ni??

Iela Fazielah said...

sumysya: ada jual kat Coldstorage Alamanda...tempat lain tak tau... siap ada jenis stick tau.. leh buat mcm pepero stick

wan man said...

Duble tak celup coklat tu ya

Related Posts with Thumbnails