Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

periuk nasi baru

akhirnyer...
bl gak periuk nasi baru mcm diidamkan..,
alkisah....
mulut ni celupar sgt sbt nak bl periuk nasi baru ms tgh sibuk basuh beras nak msk nasi...
sekali, lepas selesai msk lauk nak serve mknn utk dinner...
tgk nasi xmsk2 ko.,,
dan dan tu ko peruk nasi merajuk...
mana la aku tau dia nak merajuk secepat tu...
 seminggu ko aku msk nasi tanak kat dapur..,
alhamdulillah,...nasi cantik, xhangit xkerak
tp jenuh la kena tunggu nasi msk sbb takut kerak


smlm ke jusco ushar periuk nasi idaman
nak ke alamanda or paradigm mall xsempat
kalau ke harvey norman mmg dpt bl periuk hitachi hitam or merah idaman hati...
tp dah gi jysco je.... xbyk le pilihan...

pilih punyer pilih nakkan jenama panasonic.,,
tp xde stok la pulak...
last2 terpandang iklan periuk nasi tefal...
mcm best je.... syfqah la siap suggest suruh bl...
erus amik...
ada 6 function periuk ni....leh msk white rice, brown rice, soup, steam, congie n cake
part bole msk caketu yg xtahan tu...
tp boleh cuba nnt...



harga rm289... tp ms byr jadi rm249.., wow!
tgh promosi katanyer...syukur....
jimat rm40 ko.
...



ok... tu je nak kepoci.. bl periuk nasi je...
muahaha... aku br nak rasa pakai periuk jenis computerise..
selama ni pakai jenis lama...
nak le rasa periuk canggih.. muahaha..
d a aaaaaaaa

10 comments:

Nad MamaZN said...

bestnya :)
tgk kt kotak tu mcm bleh buat mcm2 lagi ek..

mamaarifakeem said...

Haaa periuk nasi pun ada hati n perasaan tau..ihiks...
Dpt la idaman kalbu ye.. :-)

Iela Fazielah said...

Nad...mcm2 leh buat... syafiqah siap suruh msk kek dlm periuk... kena google nmpkanyer...haha

Iela Fazielah said...

mamaarifakeem: betulla... semua brg2 ada perasaan.... xleh ckp depan2... merajuk terus

Farah Izza Shafik said...

canggih tuh periuk nasi dia... ahaks..

Iela Fazielah said...

Farah..canggih la sgt...! Hihi... Nak msk nasi smlm kena bc manual dulu.. Kiki

mummy_ayu said...

wah..best best!!

Irz Zack said...

hahaha. mengapa cakap begitu. kecik hati periuk tuh. tapi nasib lah dapat tefal. memang idaman tuh tefal tuh. kalau saya dapat sumpah masak nasik hari2 dengan lauk sedap2 bagi hubby makan. huuhuh

Iela Fazielah said...

Irz Zack: itulah.... dpt periuk tefal hari2 masak nasi ni....tp dlm canggih2 tefal.... bila bc betul2, periuk dlm dia tu jenis seramic.... medah pecah..siap pesan kat suami n anak2...periuk ni jgn kasik jatuh... kalau tak....hmmmmmm

Irz Zack said...

Huhuhu. Kalau pecah.. siap la tak nak masak seminggu. Majuk.. huhuhuhu. Mesti time nak masak je berlemah lembut denfan periuk...

Related Posts with Thumbnails