Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

syafiqah perlu pakai spek??

hmm...
nak certia sikit pasal syafiqah
isnin lepas, blk dr hantar papa gi KLIA kami ke alamnada
ala jln2...
nak blk tu br teringat nenek syfqah a.k.a ibu mertua ku pesan suruh bwk syfqah cek mata
aku salute la kat ibu mertua aku ni
satu sbb dia org lama kan...
anak pun ramai.... dia tau camne n apa masalah anak2 ni
kita ni ibu bapa yg baru...
byk benda yg kadang2 kita terlepas pandang
1 lg,... ibu mertua aku ni dulu cikgu
bekas guru penolong kanan sek. rendah
jadi dia tau apa masalah kanak2 sekolah ni

kalau nak tau...
ms cuti sekolah bln 9 yg lepas
aku hnatar syfqah ke rmh nenek dia ni utk tuisyen
utk makluman, syfqah agak lemah dlm subjek math dan BM
dlm masa yg sama... aku ada mslh nak didik syfqah ni
pd kita yg mmg xde pengalaman handle anak sekolah ni
rasa mcm satu masalah nak tackle hati anak...
aku n suami ada peel memasing..
yg mungkin pd kami... ok je...
cara didikan kami yg mungkin kami rasa betul kot
tp kesannyer pada anak kami xnampak
alhamdulillah...
4 hari syfqah duduk rmh nenek dia...
byk perubahan...
byk jugak benda yg aku n suami terlepas pandang
byk yg kami kena baiki...
byk yg kami pelajari cara nak tackle hati n didik anak kecil ni
tq ibu atas tunjuk ajar.

paling aku salute...
4 hari sahaja syfqah duduk rmh nenek dia boleh hafal sepenuhnyer sifir 1 -9
mmg aku tapik spring camne ibu ajar syfqah.. 

ok... berbalik pd kisah syfah kena bercermin mata ni
ibu trace melalui semakan buku sekolah syfqah n beberapa sesi temu bual kot
yela... cikgu kan... mesti leh detact apa masalah pelajar yg selalu xscore n ada mslah dlm penulisan kerja sekolah.
xsalah aku, kata ibu, dia syak syfiqah rabun melalui buku latihan yg syfiqah salin disekolah
syfqah kat sekolah duduk depan sekali
tp belah tepi disebelah pintu masuk kelas
ada kesalahan ejaan yg ditulis syfqah..contoh sepatutnya dia tulis AYAM tp dia tulis EJAN...
contoh la... aku pun xingat apa yg ditulis salah tu
bila nenek dia tanya dia ckp dia xnampak apa yg cikgu tulis
aduhai...nampak sgt aku careless smapai anak rabun pun aku xperasan
rasa sedih... tp serius.. aku mmg xtau

then aku bwk la syfqah cek mata aritu


lepas cek..
power syfah kiri kanan dalam 131 
kata staf focus point tu syfqah rabun jauh
so...aku just tanya2 harga cermin mata n test la 2-3 jenis ni
aku xpandai bl spek
lg pun aku xpakai spek
kena tunggu papa syfqah nnt utk bl sbb dia arif bab spek ni sbb dia pun pakai spek
tp hubby pakai spek sbb silau...
dia pakai bila drive mlm n waktu hujan je
katanyer.... aku xtau....hihi

papepun....kita sebagai parent mmg byk kena alert tentang anak2 ni
tq pada my MIL yg byk ajar n bg tips tentang penjagaan anak2 ni
kita pun kena rajin bertanya...
so..itulah serba sedikit ceritanya.....daa


2 comments:

AMIIZAA said...

comel dak iqa pakai spec....:)

adianiez AIDA said...

anak2 dara aida da pakai spec hu hu hu...

Related Posts with Thumbnails