Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

bantuan khas persekolahan smabil tgk aktiviti syfqah

hmm... selasa lepas...
hampir terlupa lah...
pasal pengambilan duit bantuan khas persekolahan anak kat sek syafiqah
dr minggu awal persekolahan bukan main beria sibuk call sana sini takut lupa
dah smapai harinyer mmg terlupa
sib baik la hubungan ibu-ibu antara kami parent kepoci kelas syfqah ni sgt la akrab..
chewah!! ayat..
serius.. since syfqah darjah 1..
aku ni boleh kata rajn la bersms dgn kaum ibu2 kepada anak2 kelas UM ni
n kebetulan dr darjah 1 ke darjah 3 anak2 lak xla pulak bertukar kelas...
jadi... maintain la...
paling aku baik dgn sorang kawan syafiqah ni...
nama dia zafir khan.... mama dia rajin SMS aku tanya memacam kalau anak dia report perkara tp xjelas.
kira dia lebih byk jd informer aku berbanding dgn syfqah yg agak hampeh sikit..
kuikui....
biasanyer mama zafir khan la yg akan SMS tanya kot ada x cikgu pesan ckp ape2 ke..
ada dpt notis ke.. sbb syfqah kalau xtanya mmg kebiasaannyer dia pun xckp..
sabar jelah

nak jd citer...mama zafir msg tanya: " mama syfqah dah smapai sekolah ke??"
ha.... bc msg br aku ingat pasal amik duit ni..
pe lagi..aku x rajin dtg awal...
dah alang2 nak gi sekolah siap off petang ko...
ke sek. syfqah jam 3.30 ptg...

samapai sekolah..menggagah panjat tangga tingkat 3
smapai depan kelas syfqah...
curi snap gmbar kejap...
bila tgk gmbar..kat mana lak syfqah duduk ni..xnmpak pun

then br ketu pintu n masuk kelas jumpa guru kelas syfqah ustazah thurayyah...
sain borang 30 saat je... then amik duit n borak2 la sikit..haha
thn ni kelas syfqah ramai giler murid...
dlm 46 org ko sekelas.. aku pun xtau la camne cikgu nak kontrol..
sempat snap gmbar syfqah sekeping depan ustazah dia...
syafiqah dok kat tepi tingkap tu..
meja belakang sederet dgn meja cikgu
yg pakai tudung yg duduk belakang antara budak lelaki yg berdiri tu
n kebetulan...ngam2 keluar kelas dah terus masuk waktu rehat...
aku dgr cikgu suruh beratur utk ke kantin.
so aku tunggu tepi pintu...
tetiba syfqah keluar dgn kwn dia bwk buku sekolah utk dihntar ke bilik guru...
giler laju minah ni jln...
aku suruh berehnti jap nak snap gmbar.. tu pun x berhenti ko..


follow syfqah hntar buku di bilik guru tingkat 1 then terus turun ke kantin semasa dgn dia

turun terburu2 xbwk botol air dan duit belanja
then dia nak mkn nasi goreng.. bg duit lain
ni gi bl nasi goreng..
semua mknn berharga Rm1 sepinggan.
air pun segelas seringgit. pd aku air mahal sbb ais byk dr air.
aku xbg syfqah bl air..minum air botol yg aku bekal je

teman syfqah mkn jap smabil borak2 dgn kawan2 dia...

n air RM1 yg 2 kali sedut tinggal ais je...


last sekali....cukup je rehat 20minit..
kami snap gmbar berdua b4 mama pun balik n kakak syfqah masuk kelas semula..
memasing membina lemak2 di pipi memasing.haha..
ok dah....


3 comments:

syawalsimpsons said...

seronok tgk aktiviti dan gelagat anak di sekolah kan

Iela Fazielah said...

suraya: mmg seronok sgt.. harap syfqah dpt belajar bersungguh...

mummy_ayu said...

dah besar dah anak dara Iela..

Related Posts with Thumbnails